Márciusi mocorgások

Posted on Updated on

Március. Szívemnek sok szempontból nagyon kedves ez a hónap. De mint pergetőhorgásznak, akinek elsődleges célhalai a magyar fauna ragadozói … nos úgy nem annyira. Tilalom alatt a balin, a csapó, a csuka,  a süllő és a kősüllő is. Természetesen ez így is van rendjén, hagy ívjanak nyugodtan, de márciusban sem maradhat az ember fia horgászat nélkül. Nézzük milyen lehetőségei maradnak ilyenkor az egyszeri pergetőhorgásznak!

Szerencsére azért van néhány opció arra, hogy ilyenkor is összehalazzuk a kezünket! 🙂

1. Harcsapergetés – ez lenne a legkívánatosabb opció, de ebben egyrészt nem vagyunk expertek, ha fogunk is pergetve bajuszost, az csak véletlen és nem célzott esemény. Persze a március kiváló időszaka lehetne annak, hogy elmélyüljünk ebben a műfajban, a bökkenő csak annyi, hogy én nem ismerek kifejezetten harcsás pályákat. Ahol harcsát tudok, ott sokkal nagyobb eséllyel fogok balint, süllőt, csukát őket pedig tényleg nem akarom abajgatni ívás alatt. Egyelőre tehát ez a lehetőség kilőve, de remélem előbb-utóbb ráakadunk egy kifejezetten bajuszosokat rejtő pályára.
  2. Békéshalazás – nincs mit tenni, márciusban érdemes megejteni az évi 2-3 pontyozás egyikét. Ami ennél is jobb opció az a folyóvízi márnázás, de márciusban még nehéz partról megfogni a marcikat (bár ez erősen időjárás függő, meg annyira nem is értek hozzá, hogy hitelesen nyilatkozzam a témában! 🙂 ).
  3. Light pergetés – domolykó, jász, szilva, paduc … ebben az időszakban szépen foghatók könnyebb felszereléssel pergetve, és csak április közepén kezdődik a tilalom. Jó lehetőség, amíg a nagyobb ragadozók kerülnek újra porondra …
  4. Feketesügerezés – egyre több feketesügeres víz van hazánkban is, jó kis spothal. Két éve én is rájuk próbáltam, fogtam is néhányat ul moytóval, jó móka volt, de inkább a domolykókat hajtom ilyenkor, ha tehetem.

A fentiek közül nekünk márciusban a kettes és hármas opció jött össze, és abból is a pontyozással kezdtünk. Hárman eredtünk a bajuszos kollegák nyomába, LP, Levkó és én. Nem rosszak az ilyen letett botos horgászatok, jókat lehet beszélgetni, de meg sem közelítik a pergetés intenzitását, a csalival való folyamatos kontaktus, illetve a rávágás semmihez sem fogható érzését. De visszatérve a márciusi pontyozásra, az első kapás Levinél jelentkezett, amúgy pontyosan felvágta az égbe a kapásjelzőt, hogy öröm volt nézni, de nem akadt meg. Ezután egy beszélgetős, eseménytelen napunk volt, illetve LP match bottal kiszerkesztett egy vágó durbincsot (aka paptetű). A hal hatalmas méretein elborzadva 🙂 kihirdettük márciusra a GIGÁSZOK HARCA nevű kompetísönt, ahol a dobogón természetesen a hal mérete számít, de növekvő sorrendben! 😉

Már éppen pakoltunk mikor végre egy értékelhető kapással bejelentkezett egy potyka, természetesen ismét Levinél, aki egy pár perces fárasztás után örömmel pózolt vele egy fotó erejéig.

A következő márciusi horgászatunk egy ul pergetés volt az időközben oly kedvessé vált esztergomi Kis-Dunán.

Nem tudok betelni ezzel az utcarészlettel.

Domolykóra fájt nagyon a fogunk, se Levinek se nekem nem sikerült eddig domit fognunk. Mondjuk nem is forszoltuk agyon a témát, de hátha ma. Sajnos domit ismét nem sikerült fotóznunk, de a “szokásos” szilvák és paducok jöttek sorban. Mondjuk a méret elmaradt a korábbitól, a szilvák még csak hagyján, néha még 30 cm fölé is jutottunk, de a paducok …

A sipnmad nagy kedvencem lett ul pergetésnél.
Kicsit kisebb szilvák jöttek, mint legutóbb.
De még elfogadható méretűek.
De a paducok ... alakul a GIGÁSZOK HARCA dobogó.
De a paducok … alakul a GIGÁSZOK HARCA dobogó.

Levkónál befigyeltek nem várt vendégek is. Egy kis csapó, egy kis süsü, és egy jobb balin, ami meglépett fárasztás közben. Még szerencse, hogy egyikre sincs tilalom, épp őket akartuk elkerülni! :/

Mondjuk őt tuti nem zavartuk az ívásban.

Itt volt az a pillanat, mikor mondtam Levkónak, hogy menjünk. Jó dolog ez az ul, de ilyen kicsi halakat nincs szívem tovább abajgatni …

Végül a márciusi GIGÁSZOK HARCA dobogó a következők szerint alakult:

3. helyezett

/me a legkisebb pergetett paducommal.

2. helyezett

Levi pergetett süsüje, aki a méretéhez képest egy óriási csalit vert le.

And the winner is

LP és a match botos vágó durbincs.

Megígérem, hogy az év hátralévő részében csak nagyobb halakat veszünk üldözőbe! 🙂

2 gondolat “Márciusi mocorgások” bejegyzéshez

Levi said:
    2016-04-13 - 12:16

Jó kis pecák voltak

ridgeback75 said:
      2016-04-13 - 12:34

Bizony jók. Remélem, hogy az élő Dunán is hasonlókban lesz részünk, kicsit nagyobb halakkal! 🙂