A könnyebb úton

Posted on Updated on

20150602_141918

Ha egy outsidert kérdezünk, akkor minden horgász egyforma. Az egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz. Holott ez közel sincs így.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a horgásztársadalom arisztokratái a műlegyező horgászok. Az ő szemükben a letett bottal pontyozó, sört szopogató sporik nem is igazán horgászok, csak valamiféle véglények. Természetesen az ilyen sporiknak is megvan a véleménye a sznob műlegyezőkről, mert amit ők művelnek, az csak valami úri huncutság, nem is horgászat. És persze ott vannak még a pergetőhorgászok, akik a műlegyezők szemében még nem igazán horgászok, de már talán nem is véglények. Persze a pontyozók is több kasztra oszlanak, vannak a bojlisok, a finom szerelékes pecások, a zig bugosok, meg ki tudja még miféle csoportok, és a tengeri pecáról még szó sem esett.

Egy másik megközelítésben pedig vannak a vadvízi pecások, és a kockatavi pecások. No, itt is óriási a különbség. Egy vadvízi pecás megy, keresi a halat, jellemzően kevesebbet fog, mint a kockatavi pecás, de az ő szemében egy dunai 2 kilós csuka többet ér, mint tavon egy 10+-os. És persze teszi mindezt gyönyörű környezetben. És persze titkon lenézi a kockatavi pecást, hiába fog az 20+-os pontyokat. De nincs is ezzel gond, hisz mindannyian emberek vagyunk, kérem szépen! 🙂 És horgászok …

Az én horgászkarrierem már jócskán felnőtt fejjel indult kockatavakon. Az utóbbi időben eltolódtam a vadvizek irányába, a Tisza-tó és a Duna a két legnagyobb szerelem. De nem akarok álszent lenni, nagyon erős a sötét oldal csábítása :), a mai nap is pezseg a vérem attól, ha sok és / vagy nagy halat foghatok egységnyi idő alatt. Erre azért a végén még visszatérek …

A sötét oldal ereje! :)
A sötét oldal ereje! 🙂

Mivel győzött a sötét oldal, egy hosszabb kihagyás után, de ismét a Római-tavon találtam magam. A 24 órás túrán LP volt a horgásztársam, aki 10 napra hazaugrott Németországból, és teljes gőzzel vetette bele magát a pecába. LP-vel sok mindenben hasonlítunk horgászat szempontjából, és sok mindenben különbözünk is. Mindketten felnőtt fejjel kezdtünk el pecázni kockatavakon, és mindketten kezdünk eltolódni a vadvizek felé. Mindketten megszállottak lettünk. Ő az RSD-t vallatja mostanában (BTW, nemsokára számíthattok egy RSD-s vendégcikkre! 🙂 ), én az élő Dunát. LP jellemzően feederezik, én jellemzően pergetek. Viszont ezen a túrán kiderült, jól kiegészítjük egymást.

A Rómaival kapcsolatban előzetesen egy kérdés merült fel, tudjuk e szelektálni a nagy pontyokat. Az nem volt kérdés, hogy fogunk, a kérdés az volt, nagyot fogunk e?

Ebből a méretből LP elképesztő mennyiséget fogott.

LP a feederrel próbálkozott pelettel, kukoricával, élőcsalival, miegyébbel, de nem tudta szelektálni a pontyokat. 1-2 kilós méretből számolatlanul fogta. Elképesztő mennyiségű kis ponty van még mindig a tóban. Ráadásul úgy küzdenek mint egy pitbull …

Bezzeg én tudtam szelektálni. Konkrétan olyan jól sikerült, hogy az általam használt big bojlikkal egy darabot sem fogtam! 🙂 Azért persze összehalaztam a kezem, de az összes halat LP botjaival fogtam. Vagy épp nem volt a botja mellett, vagy egyszerre volt kapás a két botján …

Az áradó kisponty cunamit egy szem aprócska amúr szakította csak meg.

A fehér holló

Persze megfordult a fejünkben, hogy friss kishallal letett bottal megpróbáljuk becserkészni a süsüket, de volt egy kis bökkenő. Összeraktam a spicc botot, nagyon finom úszóval, egy szem csontival, és hátraballagtam a nádashoz kishalazni. Igen ám, de a nádas szinte forrt a sok pontytól, amúrtól. FCUK. Itt sem lesz kishal. LP nem adta fel, megpróbálta. Sörért lehet tippelni, mit fogott a spiccbottal. Nem egyet.

Spiccbotra, zsebpeca szerelékre is pontycunami ...
Spiccbotra, zsebpeca szerelékre is pontycunami …

De, hogy ne húzzam tovább, LP kiszerkesztett azért egy-két kilónál nagyobb pontyot is …

Szép töves
7,2 kg

Túránkon két említésre méltó momentum történt még:

• Már sötétben ültünk kint a stégen, mikor LP észrevette, hogy keresztben a tó közepe felé szépen tempósan úszik egy bot. WTF!? Kiderült, hogy a szomszéd stégen a kollegák szintén betettek pár csontival egy botot, kishalra. Persze, hogy nem kishal jött rá, hanem egy walking dead pitbull ponty! 🙂
  • A másik akció elejére már nem is emlékszem pontosan, talán összegubancolódott két szerelék, és a sötétben a víz felé hajolva bogoztuk ki. Volt egy darab fejlámpánk, ami az enyém volt, de éppen LP viselte. Viszont nekem nagyobb a fejem … Tök sötétben egy csobbanás után egyszer csak azt vettük észre, hogy elkezdett világítani a meder! 🙂 Ott álltunk éjszaka fejlámpa nélkül, de szakadtunk a röhögéstől. Jó volt na! 🙂

Itt kanyarodnék vissza egy gondolat erejéig a bevezetőben írtakra.

Nagyon jól éreztem magam ezen a túrán, de ez a társaságnak köszönhető. Már egyáltalán nem hoz lázba úgy a Római és a sok ponty, mint akár még tavaly. Sok minden történt egy év alatt. A fent leírtak óta kétszer voltam kint éjszaka pergetni a Dunán, egyszer Levivel, egyszer Tamással. Összességében nem lett betli, de az én részemről mindkét alkalom az lett. De inkább egy ilyen betli, mint száz ponty a Rómain. Persze fogok még menni ide, gyerekekkel nagyon jó móka a sok hal, a vízen álló házak, de valami végleg megváltozott …

12 gondolat “A könnyebb úton” bejegyzéshez

LP said:
    2015-06-09 - 13:01

Nem semmi nap volt, az biztos és a fejlámpát is sikerült megszákolni éjfél után;)

2015-06-09 - 13:06

Legalább egy kis változatosság a szákban a sok ponty után! 🙂 Jelentem a fejlámpa azóta is kifogástalanul működik, nagy hasznát veszem az éjszakai dunai pergetéseken.

LP said:
    2015-06-09 - 13:04

A poszt üzenetével teljesen egyetértek: jó az ennyire intenzív vizeket is kipróbálni néha, de nekem is sokkal több örömet hoz az élő víz. Még ha halat nem is mindig 😉

2015-06-09 - 13:07

Ahogy beletanulunk ott is egyre több lesz a hal. A Rómait meg évente egyszer-kétszer megnézem a gyerekekkel, nekik azért nagy zsuga.

Levi said:
    2015-06-09 - 15:32

Gratulálok a pontyokhoz és amúrhoz.

2015-06-09 - 15:36

Köszönöm! Szerintem idén fogsz még te is majd párat! 😉

Levi said:
    2015-06-09 - 17:47

Ja az lehet, sőt biztos

Bogyo_bacsi said:
    2015-06-10 - 11:27

Hát igen, de azért vadvízen is lehet jó halakat fogni, csak még sok tapasztalatot kell szerezni ;o)

2015-06-10 - 11:51

Ez így van! Én pl. szombat éjjel betliztem, de valami jóvágású punk csávó kipergetett mellettem egy gyönyörű halat! 😉

Bogyo_bacsi said:
        2015-06-11 - 15:40

A halak általában a szebb horgászt választják 😉

2015-06-11 - 18:20

Hát halszemoptikán keresztül lehet, hogy talán te vagy a szebb! 😉

Egy sűrű óra « Akváriumi horgász said:
    2015-06-23 - 15:41

[…] mint … a lakodalomban, de utána elkezdtünk röhögni. Kicsit hasonló volt, mint mikor LP éjszaka leküldte az egyetlen fejlámpánkat a mederbe, de nálam most legalábbis nem volt teljesen őszinte a […]