Beköszönő

Pár napja Levi lelkendezve mesélte Anyunak, hogy hány csukát fogtunk, mire Ő megkérdezte, hogy ez nem kínzás e szegény csukáknak.

De. Az.

Ekkor jöttem rá, hogy addikt lettem. Ez az egyik oka annak, hogy elindul ez a blog.

A másik, hogy a kezdő pecások rögös útját járom, és próbálok olyan helyeket találni, ahol nekünk outsidereknek is terem babér. Az ember fia próbál profi horgászok blogjaiból, írásaiból táplálkozni, de a legtöbben úgy titkolják ( tisztelet a kivételnek ) a jó halas helyeket, hogy a megfejtéshez még a rossette-i kő is kevés lenne! Vagy csak én nézek rossz oldalakat! 🙂

*******************************************************************************************************************

Jelenleg akváriumi pecás státuszban leledzek/zünk, bértavakon gyűjtjük az élményeket, de úgy érzem az idei év a kitörésé lesz, és elindulunk a vadvízek irányába. A bértavak védelmében szeretném elmondani, hogy az élmények ott is fantasztikusak!

A fenti bekezdést ideje kicsit átírnom. Jelenleg (2016 eleje) elmondhatom, hogy az előző évben már horgászataink java része vadvízen történt, és nagyon megváltozott a horgászathoz való hozzáállásom, nézzük mi történt …

Ahogy egyre sikeresebbé váltunk a tavakon, elkezdtük észrevenni ennek a területnek az árnyoldalait is. Mikor az első horog ütötte sebtől szétszakadt és begyulladt szájú gyönyörű ponty akadt a horgunkra, láttam a szomorúságot a gyerekek szemében. És utána volt még kettő. Ekkor adtuk fel a telepített tavakon való pontyozást, és teljes mellszélességgel a pergetés felé fordultunk. Addig is pergettünk, de innentől ez a módszer lett az elsődleges, és imádjuk a mai napig! 🙂 Persze egy idő után leesett, hogy a telepített tavi csukáknak ugyan nincs szétszakadva a szájuk, de csak azért, mert kemény, nem olyan puha mint a pontyoké.

Ettől a pillanattól gondolom, hogy tényleg horgászokká értünk, elkezdtük hanyagolni a telepített tavakat és a természetes vizek irányába fordultunk. Ez nyilvánvalóan az első időben azzal járt, hogy a korábban megszokott bőségszaru megszűnt, és betlit betlire halmoztunk. De ezt egyáltalán nem bántuk, együtt voltunk, szebbnél-szebb helyeken barangoltunk, és ha véletlenül halat fogtunk az mind erőtől duzzadó, csodálatos példány volt.

A kezdeti sikertelenség arra sarkallt minket, hogy tanuljunk, tanuljunk és tanuljunk. Megtanultunk csendben mozogni a parti kövezéseken, elkezdtük olvasni a vizet, olyan korábban számunkra semmit nem jelentő szavakat értelmeztünk, mint limány, langó, elvágó víz vagy morotva. Minél jobban kitanultuk ezt a világot, annál inkább magával ragadott és annál sikeresebbek lettünk. Észrevehetően megváltozott a hozzáállásunk, alázatosabbak lettünk, megváltozott a sikeresség mértékegysége is. Már nem a kilogrammokban és centiméterekben mérjük a sikereket, mint tavi horgász korunkban, hanem az egészségesen kifogott és visszaengedett halak számában. Persze a kapitális példányoknak ma is örülünk! 🙂

Ez az oldal az élmények, jó helyek, technikák megosztásáról szeretne szólni, főleg kezdő pecásoknak, leírva az eddigi és jövőbeli kalandjainkat, tapasztalatainkat, buktatókat. Természetesen, ha hülyeséget írok, és ez simán benne van, akkor ne kímélj, és javíts ki! 🙂

Szóval kalandra fel!

Ofkorsz minden kaland dögunalom egyedül, úgyhogy lássuk állandó tettestársaimat, szigorúan ABC sorrendben:

Arab

Aki egyébként nem arab, de ez egy hosszú sztori, egyszer talán előveszem, ha nagyon leül a blog! 🙂

Eddigi pecás karrieremet nagyrészt neki köszönhetem. Abszolút a C&R ( fogd meg, engedd vissza ) követője, én még sosem láttam, hogy egy halat is hazavitt volna. ( Én viszem, mert szeretem, de nem mértéktelenül. )

A Hármak egyike. Ahol a Hármak összejönnek nagy eséllyel előkerül a kártya, szem és torok nem marad szárazon.

Közös múltunk huszonX évre tekint vissza.

Kameraérzékeny, jellemzően ilyen képeket lehet csinálni róla:

arab
Ilyen egy fotogén csávó!

Itt talán jobban látszik! 🙂

Bala

A legkisebb pecás. A halak és pecások réme. A báránybőrbe bújt farkas! 🙂

bala
Ne tévesszen meg ez az angyali arckifejezés!

Dorcos

A középső gyermek, és az egyetlen lány. Durván fiúsítva van. Fogja a halat rakásszám, de a legfinomabb pisztrángot sem hajlandó megenni. Ízig-vérig NŐ, a fiústás ellenére. Nemrég RG versenyük volt, és szombaton volt egy utolsó, nagyon fontos próbájuk vs. mi mentünk pecázni. Természetesen pecázni jött, de jólnevelt úrilányként ezt mégsem mondhatta az RG-s barátnőinek, úgyhogy mikor rákérdeztek, közölte: “Bocs lányok, nem érek rá, programom lesz!” Megzabálom! 🙂

Szívem csücske

Huba

A Hármak másika, 15+ éve boldogítjuk egymást. Koncertet senki mással nem lehet úgy vévigugrálni, mint vele. WINTER IS COMING

Marosvásárhelyi gyerekkora óta pecázik, úgyhogy kezdőként tőle is sokat kérdezek, és általában meg is kapom tőle a bölcs választ: “Tudja a faxom!”

Szépsége festményre illik:

huba
Lord of Dragons

De néha azért halat is fog …

Hm, egy ilyen süsünek bárki örülhet.

Levi

Szerelmünk legnagyobb gyümölcse. Pár éve elhatároztam, hogy megtanítom pecázni. Ma már Ő tanít engem.

Matu

2016-tól az újabb generáció is csatlakozott a csapathoz, nem is akárhogy! 🙂

20160416_130423

20160521_102636

Pasó

No, neki szintén nagyon sok mindent köszönhetek. Tőle tanultam az alapokat, pl. a horogkötést. Kis csapatunk rekordere, egy 13 kg-os szürke harcsával. A FA MESTERE

A harcsás sréc. De itt nem harcsával van.

Petke

Kiskorú elkövető. Csak 3 szóban: A CSUKÁK HERCEGE!

petke
PRINCE OF PIKES

Pít

A pecával az Ő révén találkoztam, életem első pecáján elvitt egy nagyszerű vízre, de erről majd a későbbiekben lesz egy poszt.

Egyetlen húgom férje, csodálatos keresztfiaim apja, és még tudnám fokozni, de az már durva nyalás lenne.

Íme, Ő:

Sógor

Az ABC sorrendet kicsit felrúgva jövök én, de mégsem tehettem magamat előre! 🙂

Természetesen ad hoc bűntársakkal is kiegészülünk időnként.