Lámpafényt olt a vaksötétség

Posted on

20190628_234056

Júniusban megcsörrent a telefonom, Gábor barátom hívott Tokajból. Éppen egy megbeszélésen ültem, nem tudtam felvenni, de alig bírtam kivárni, hogy vissza tudjam hívni. Ha ő hív, akkor abból általában harcsázás lesz! 🙂 És ismét nem volt rossz a megérzésem. Ha tudok, most menjek, mert minden éjszaka fognak több bajszost és nem csak az aprajából.

Ezért jó, ha tudják az emberről, hogy nagy szerelme az éjszakai csorgásos harcsapergetés! 🙂

20190628_192411

Aznap nem tudtam menni, másnap tudtam volna, bevállalva a meló utáni indulás – végigpergetett éjszaka – alvás nélküli meló kombót, de aznap Gábornak volt programja, és így tovább. Végül a nagyjából egy héttel későbbi péntek éjszakát tudtuk belőni, ami mindkettőnknek jó.

Persze minden nap beszéltem Gáborral, nagy szériájuk volt. Az első napokban tucatjával fogták éjszaka a harcsát. Volt olyan éjszaka, amikor harmincat fogtak ketten. Ahogy közeledett a kitűzött időpont kicsit csitult ugyan a zabálás, de még csütörtök éjszaka is fogtak párat, így elég bizakodó voltam a péntekkel kapcsolatban.

A pergetett harcsa nálam nagyon nagy megbecsülésnek örvend. Pergetve nem egyszerű megfogni, mondjuk tény, hogy ritkán is pergetünk kifejezetten rájuk. Azért minden évben sikerül néhányat wobbler végre csalni, de van egy álomhatár, amit még nem sikerült átlépnem. Ez pedig a tíz kiló. Hátha most! 🙂

De visszatérve júniusra, pénteken munka után összeszedtem Levit, és pár óra múlva már a Bodrog parton szívtuk magunkba a víz illatát. Nem is nagyon vesztegettük az időt, gyorsan becuccoltunk Gábor csónakjába és már motoroztunk is fel a Bodrogon.

20190628_175939

Az éjszakai harcsapergetés egyik fő ismérve, hogy éjszaka űzzük! 🙂 Az a nagy harcsák ideje. De a kiindulási helyre általában mindig világosban szoktunk érkezni, ahol kivárjuk, hogy ránk sötétedjen. Sötétedésig általában sztorizgatunk, kikészítjük a fogósnak vélt wobblereket, kicsit rápihenünk az előttünk álló végigpergetendő éjszakára. Persze azért dobálgatunk is módjával, hátha beesik egy-két balin. Most is ez volt a forgatókönyv, de a halak átírták. Nem balinok estek be, hanem megszálltak minket a kölyök harcsá(cská)k.

20190628_184525

20190628_184552

20190628_202057

20190628_191049

20190628_203049

Hamar el is engedtük a dolgot, nem etikus a bölcsiseket tömegével megszurkálni. Ráadásul sajnos nem csak a kis bajszik, hanem szúnyogok is megszálltak minket, úgyhogy be kellett vetni a vegyvédelmet! 🙂

20190628_203934

Viszont ahogy közeledett a fényváltás, újból elkezdtünk dobálni.

20190628_200736

20190628_210448

Egyelőre a méret nem sokat változott …

20190628_211106

Pár nappal vagyunk újhold előtt, úgyhogy amint lemegy a nap, ránk borul a városi fényszennyezésen edződött szemeinknek szokatlan vaksötét. Ilyenkor mindig rácsodálkozom, milyen gyönyörű is a Tejút. De nem csak a vaksötét szokatlan. A csend is. Amibe az időnként be-berobbanó hanggránát szerű harcsa buffanások garantálják az újabb és újabb adrenalin löketeket.  Igazi mentális wellness.

De hiába pukkannak mellettünk a kis bajszosok, vagy buffannak pincemélyen az öreg játékosok, nem tetszik nekik egyik wobbler sem, amit dobálunk. Míg végül éjfél körül Gábor botja perecben marad.

20190628_233922

Ő már nem az oviból való. Jó pár percig küzdenek, mire először megpillantjuk.

20190628_234058

Gábor fogott már jóval nagyobbakat, de ő is túl van az én álomhatáromon, gyönyörű hal.

20190628_234224

20190628_234231

A visszaengedés után is még hosszú percekig a hatása alatt vagyok. Megfogni lenne az igazi egyszer pergetve egy ilyen halat, de testközelből végignézni az akciót, na az sem utolsó! 🙂

Nem sokkal később nálam jelentkezik be egy versenyző, az előző unokája.

20190629_005053

És amit még ekkor nem tudtunk, ő volt az éjszaka utolsó hala.

Hajnalban elbúcsúzunk Gábortól, kocsiba vágjuk magunkat és iránya haza. Levi nagyjából tíz másodperc után már egyenletesen szuszog mellettem, de az én agyam még folyamatosan a mögöttünk lévő éjszakán kattog. Soha rosszabbat! 🙂