Gázolunk

Posted on Updated on

20190613_160934

Tavaly rákaptunk a nyári gázlós domolykózásra egy egészen prózai ok miatt. Levi annyira megnőtt, hogy kettőnknek már kicsi a kajak. És azt kell mondjam, szerencsére kinőttük. Korábban azt gondoltam, hogy a kajakos csorgásoknál vadregényesebb, izgalmasabb, halközelibb élményem nem nagyon lesz. De lett. A gázlós pergetéseink egészen új szintre emelték ezt az élményt. Nincs is annál izgalmasabb, mikor fárasztás közben a kettes balin áttör az ember lábai között. Ilyenkor csak az ima marad, hogy mindkét horog a szájában legyen, vagy ha már baj van, akkor a másik horog legalább ne rossz helyre akadjon! 🙂

20190619_130244
Az ott középen Levi. Nehogy elkallódjon a kölyök! 🙂

De viccet félretéve, az első “kényszerű” alkalom után beleszerelmesedünk ebbe a módszerbe (is). Kajakkal ugyan sokkal nagyobb területet csorgunk végig, de gázolva is jó néhány kilométert át tudunk bogarászni, és sokkal alaposabban át tudjuk fésülni az adott pályákat, mint amikor kajakkal “átrobogunk” ezeken. Úgyhogy gázolva se kevesebb, se csúnyább halakat nem fogunk mint kajakból. Az meg tényleg semmihez nem fogható, ahogy az ember lába között robog a víz.

20190619_125337
Gyönyörű helyeken gázoltunk tavaly.
20190619_133330
Sok helyet bejártunk.
20190709_152001
Ha evett a hal, akkor órákig egy helyen maradtunk. Ha nem, mentünk tovább.
20190619_132432
Ha valamiért nem tudtunk a vízben tovább gázolni, akkor mentünk szárazon.

Ráadásul Laci barátommal is összefutottunk időnként. Pár éve ismerjük egymást, elég laza illesztésben horgászunk együtt. Hol a Zagyván, hol az Ipoly parton, vagy az esztergomi Dunán futunk össze, hol egy banki projekten. Laci évtizedek óta űzi ezt a módszert, sok hasznos tippel segített minket is. Ráadásul nem csak pergetve, hanem legyezve is gyönyörű halakat fog.

20200211_123903

20200211_123911

20200211_123901

Ezeken a pergetéseken elsődleges célhalaink a domolykók voltak, de nagyon szép márnák, balinok és vérkeszegek is beestek. Néhány szebb tavalyról, a teljesség igénye nélkül.

20190619_114050

20190616_144609

20190610_160341

20190619_151817

20190709_153415

20200211_124000

Annyi szép élményt adtak ezek a tavaly nyári kalandok, hogy nem is tudom melyiket írjam le nektek. Mondjuk ez nem igaz, tudom, hogy melyik volt a kedvenc történetem. Azt tudni kell, hogy én hadilábon állok a pergetett márna fogással. Mármint a szabályossal, kabátba akasztva időnként jön egy-egy. Levinek ez már egy fokkal jobban megy, mármint a szabályos márna pergetés, de azért nála sem túl gyakori vendégek.

Júniusban történt, hogy egymástól nagyjából ötven méterre kergettük a játszótársainkat, Levi a húzós vízben, én pedig a meglassúdóban. Láttam, hogy már pár perce küzd valamivel, mikor kérte, hogy menjek segíteni meríteni, mert nem bírja kiszedni egyedül a rohanó vízből. A mit is?

20190619_113551
Menet közben is láttam, hogy komolyan küzdenek.
20190619_113630
Ahogy közelebb értem, láttam, hogy mennyire komolyan.

A vonal végén egy igazi vadvízi torpedó ficánkolt, és Levi nem volt könnyű helyzetben. Az összeszűkülő, mélyülő mederben egyre gyorsabban rohanó vízben küzdött a márna, de Levi nem erőltethette a lassabb víz felé az elakadás veszélye nélkül egy keresztbe bedőlt hatalmas fa miatt. Úgyhogy mentem szákolni, nem volt egyszerű, mert a száguldó víz nagyon belekapott a merítő hálójába, úgyhogy gyorsnak kellett lenni. De sikerült, és Levinek fülig ért a szája! 🙂

20190619_114119
Nekem ő még …
20190619_114127
… bakancslistás.
20190619_114203
De megfoghatom majd nagyobb korában.

Ez volt Levi tavalyi első márnája, azután lett több is. Nekem itt még váratott magára a dolog, de nagyon örültem az ő örömének.

A gázlós, ráérős pergetések szolgáltak még néhány olyan megfejtéssel, amikre kajakból nem jöttünk volna rá. A kajakos csorgásnál az a jellemző, hogy dobáljuk a (mélyretörő) wobblereket, azokat cserélgetjük, ha nem eszik a hal. Ha így is alig fogunk, akkor elkönyveljük, hogy aznap nem voltak étvágyuknál. Itt is volt olyan napunk, amikor a jól bevált wobblereinkre rá se bagóztak. Ekkor jutott eszembe Lacinak egy korábbi sztorija arról, hogy időnként csak a legyet, vagy a kis WTD csalikat tudta megetetni a domikkal. Próba szerencse, kapocsba került a Zara Puppy. És láss csodát, mintha nem is ugyanazon a vízen lennénk. Zabálták.

20190619_120358
A nap hőse.

Közös beszélgetéseink során persze többször szó esett a kajakokról, és Laci is berendelt egyet magának, úgyhogy le is ütöttük az első közös kajakozásunk időpontját. Hogy ott végül sikerült e pergetve szabályosan márnát fognom, na az már legyen egy másik történet! 🙂