Dunai szezon(nyitó)

Posted on

20191229_133403

Ahogy beköszöntött a május, úgy eljött a szívemnek egyik legkedvesebb horgászat, a dunai wobbleres pergetés ideje. Kíváncsian vártam, hogy a 2018-as irány (rengeteg, de nem túl darabos hal), vagy az azt megelőző évek tendenciája (jóval kevesebb, de darabos hal) folytatódik. Lehetetlen volt megjósolni, minden évben más arcát mutatja az öreg folyó.

Ahogy vége lett a tilalomnak a közösségi oldalakon hamar megjelentek a kapitális dunai süllők képei, de ezeket jellemzően csónakból fogták. Partról mások az ember lehetőségei. De nem húzom tovább, nézzük nekünk mi adatott a tavalyi évben a Duna.

20191215_124101

A felvezetőben leírtam mennyire kedves nekem a dunai parti wobblerezés, de nem kevésbé az a tiszai gumis pergetés, a balatoni felszíni balinozás, a harcsák kergetése vagy éppen a kispatakos domolykózás. És itt jön el mindig a huszonkettes csapdája, hogy osszuk be úgy a pergetésre rendelkezésre álló időnket, hogy mindenre elég jusson? Erre még sosem tudtam jó választ adni. Jellemzően az van, ami most is, hogy mindenre szánok időt, de egyikre sem annyit, mint szeretném. Így végül májusban mindössze kétszer jutottam le a Dunára. Végül a hónap első dunai hala egy formás fenekeszeg lett.

20190516_054552

Második alkalommal megjött az első süllő, és a fenti őn kistestvére.

20190517_050527

20190517_052622
Ez a kis dunai balin okozott néhány “vidám” percet, de kibírtam nevetés nélkül. Avagy, keresd a képen a hibát!

Be kell látnom, hogy sokkal jobban szeretek nagy halat fogni, mint kicsit. Ennek több oka is van, de az okok között egyre inkább kezd előretörni az, hogy mindig ők rántják bele a horgot a kezembe. Mármint a kicsik. A nagy halat biztonságosan meg lehet fogni, de a kicsiket mindig csak finoman fogom meg, nem merem őket megszorítani, nehogy bajuk legyen. Ezt másodszor használták ki. Harmadik alkalom nem kellene …

A május sajnos nem a darabos halakról szólt, és utána így folytatódott az egész szezon. Ha volt időnk mentünk, mindig fogtunk. Sokat. Hol kicsiket, hol növendékeket, de igazán jó hal nem jött. Sokszor látok közösségi oldalakon “Betlimentő” felirattal posztolt süllőbébiket. Hát, nem tudom. Nem tudom, hogy ez betlimentő e, azt pedig végleg nem, hogy ezt így posztolni pozitív e. Rajtam amúgy sincs ez a betlipara, szeretek kint bogarászni a folyón, nem zavar ha semmit sem fogok. Az összes szezonban fogott növendék süllőmet elcserélném egy 4 körülire.

De négy körüli nem jött, viszont kicsiből rengeteg. Nagyon örvendetes látni, hogy szezonról-szezonra egyre több hal van a folyóban. És előbb utóbb ők felnőnek, remélem akkor is találkozom majd újra mindegyikükkel! 🙂

Néhány süllő és balin a szezonból a teljesség igénye nélkül.

20190826_053044

20190826_215853

20190828_220812

20190913_050450

20190913_061252(0)

20190926_211040

20190926_211422

20191124_054210

Szokás szerint elsődleges célhalaink a süllő és a balin voltak, de az előző évekhez hasonlóan titkon harcsában is bíztunk. Egész szezonban egy jött, de nála esélyem sem volt. Egyszer sem láttam meg, de biztos vagyok benne, hogy ő volt a valaha akasztott legnagyobb halam. Mindent vitt. Sajnos az utolsó PRLU original 11-emet is.

De a célhalak mellett természetesen jöttek meglepetés vendégek is. Idén több jó csuka is volt horgon süllőzés közben, de velük sem volt szerencsénk, mindig megtéptek. Szerencsére jött néhány szívünknek kedves kősüllő és domi is. Ők a mi dunai pályáinkon ritka vendégek.

20190926_204549

20190828_202152

És persze jött busa is. Egészen sokáig sikeresen elkerültem őket, de végül októberben bejött a “busás hetem”. Az első az alábbi képen szereplő dunai volt hétfőn. Végül a 13 kilójával ő lett a tavalyi legnagyobb dunai halam. Majd ugyanazon a héten vasárnap kövesezés közben jött a nagyfaterja a Tiszán, a maga 35 kilójával.

20191014_145731(0)

Imádom ezt a folyót (is). Minden egyes ott töltött perc megéri. Ha nem fogunk halat, akkor is. De az tavaly tényleg nagyon ritka volt, kétszer fordult elő.

Ez volt az első:

20190616_150257

A fenti képen látszik Levi, a Duna, csónak, fák. Ami viszont nem látszik, hogy forrt a víz a balinoktól. És ami szintén nem látszik, a milliárd szúnyog. Ha pergethetünk, akkor szinte bármit elviselek. Lehet hőség, szakadhat az eső, fagyhat, nem számít. Még a szúnyogokat is elviselem. Egy ideig. De ennyit nem. Szégyenszemre és dacára a rengeteg balinnak elég rövid idő után visszavonulót fújtunk.

A második betli alkalmával már nem forrt a víz a balinoktól. Sőt, elég kihalt volt a pálya. Szó szerint.

20200120_112857

Végül az év utolsó pergetését december 29-én ejtettük meg a Dunán. Nagyon lassan ballagott a medrében az öreg folyó, de szerencsére a balinok virgoncabbak voltak, aznap sem hagytak cserben minket! 🙂

20191229_133141

20191229_133206

20191229_133257(0)
Apa és fiai! 🙂

2 gondolat “Dunai szezon(nyitó)” bejegyzéshez

ulwannabe said:
    2020-02-05 - 17:20

Esküdni mernék hogy azzal a tépett szájú balinnal én is találkoztam tavaly

ridgeback75 responded:
      2020-02-05 - 17:33

Benne van. Nekem egy tépett hátúszójú kettő körüli süllőt sikerült tavalyelőtt kétszer is megfognom.