Jászkorszak

Posted on Updated on

Az előző posztban kifejtettem, hogy sosincs vége. Minden hónapban van olyan hal, amire tudunk pergetni. És ez tényleg így van, de kétségtelen, hogy a legtöbb fejtörést a március okozza. Minden kedvencünkre (balin, csapósügér, csuka, harcsa, kősüllő, süllő) tilalom van. Persze vannak alternatívák, az előző években fogtunk már csodálatos szilvaorrúakat, paducokat, domolykókat ebben az időszakban. És ott vannak a jászok. Sok barátom kifejezetten szeret rájuk pergetni, de nálunk csak véletlenül beeső vendégek. Idén márciusban elhatároztuk, hogy változtatunk ezen, így hát felkerekedtünk és meglátogattunk minden olyan helyet, ahol korábban már véletlenül fogtunk jászt.

20190309_101951

20190309_103007

Örömmel konstatáltuk a nagy víz által elöntött réteket, van ívóhely bőven. Gyönyörű helyeken jártunk, elképesztően jókat jászoztunk. Egyetlen szépséghibája volt a dolognak. A jászok nem jöttek el. Egyetlen halat sikerült akasztanom ebben az időszakban, egy kis tilalmas csukát. Természetesen rövid úton ment is vissza oda ahonnan jött.

Persze nem keseredtünk el, rögtön jött a B terv. Domolykókkal fogjuk feledni a jász-fiaskót. A domolykókhoz értünk és amúgy is régóta szerettünk volna felfedezni néhány szép Duna mellékágat. És ez nagyon jó döntésnek bizonyult, lenyűgöző helyeken barangoltunk vagy eveztünk.

20190324_132449

20190324_145713

20190324_165715

20190401_104224

20190401_104733

20190401_105607

Gyönyörű helyeken jártunk, elképesztően jókat domiztunk. Egyetlen szépséghibája volt a dolognak. A domolykók nem jöttek el. Illetve ez nem teljesen igaz. Levi kettőt is akasztott, de fotózás előtt megléptek a srácok. Így hát március végén legális hal nélkül álltunk.

Természetesen azonnal jött a C terv, hiszen március utolsó hétvégéjén szabadult a csuka. Irány a Balaton. És a csukák jó fejek voltak …

Ha már ennyire jó fejek voltak a csíkosok, akkor a következő két-három alkalomra áttettük a székhelyünket a Dunáról a Balatonra. Nem is eredménytelenül, de erről meséljenek a képek …

20190406_151820

20190406_151854

A balatoni keszegívás …
… mágnesként vonzza a csukákat.