Nem mindig mennyország, de sosem kuka

Posted on Updated on

Fenti örökérvényű mondat Nedró Gyuri tollából származik egy, a békésszentandrási duzzasztónál eltöltött gyengébb pergetőnapja összefoglalójaként. Én se tudtam volna jobban summázni a hely szellemét, úgyhogy kölcsönvettem poszt címnek. Magával a hellyel kapcsolatban eléggé kettős érzéseim vannak, ezt majd a későbbiekben kifejtem, de valahogy minden évben úgy hozza a sors, hogy egyszer-egyszer a duzzasztó mellett találom magam egy jó pergetés reményében.

20181012_134904
Vonalzóval rajzolt táj

Halfogásra kiváló a hely, ősszel rendre összeállnak a köves bandák, de nemes rokonaik is előszeretettel látogatják, a csukákról és a bajszosokról nem is beszélve. De a békéshalasok is gyönyörű márnákat, keszeget és ki tudja még milyen szépségeket kerítenek itt horogvégre. Emiatt zseniális horgászhely. És emiatt annyira népszerű, hogy időnként szó szerint tömegnyomor van a parton, alig lehet elférni a rengeteg horgásztól. Ez az oka, hogy nem igazán járok ide már akkor sem, ha a békés megyei rokonoknál időzünk.

20181012_133730
Egy picivel lejjebb már vadregényesebb a hely …
20181012_133227
… sokkal vadregényesebb.

De tavaly azért csak rápróbáltam. Van két igazán jó barátom, horgász pályafutásom elején nagyon sokat segítettek. Bár már akkor sem tudtak sokkal többet a horgászatról mint ma, de én akkor még annyit se, mint ők! 🙂 Velük hosszú ideje minden évben eltöltünk egy hosszú “horgászhétvégét” valahol. Elvileg mindig máshol, de már 3 vagy 4 éve a békésszentandrási sörfőzdében Kákafoki-holtágon. És, hogy miért tettem idézőjelbe a horgászhétvégét. Hát, ez nem igazán a horgászatról szól. Megbeszéljük az élet nagy dolgait, kártyázunk, iszunk, eszünk együtt vagyunk, de nem igazán horgászunk. Én letett bottal amúgy sem, de az idén a többiek sem vitték túlzásba. A megelőző években legalább egy nagy csomó törpeharcsát és keszeget fogtak, most ha jól emlékszem, konkrétan semmit! 🙂

20181012_171933
Itt még volt lendület …
20181012_182206
… de a világ megváltása közben úgy befáradtunk, hogy a kapásokat se láttuk. Ez volt az utolsó kép, ami aznap este készült! 🙂

Rajtam viszont kezdtek mutatkozni az elvonási tünetek, úgyhogy megfogadtam, hogy másnap hajnalban kimegyek a duzzasztóhoz pergetni. Így is lett. Tíz óra körül már ki is pattantam az ágyból és egy gyors kávé után indultam, de nem egyedül, Gábor barátom is elkísért.

Tudtam, hogy gumimarasztaló a pálya, úgyhogy jó sok gumival és jigfejjel készültem, de semmi gond hiszen az akadó a barátunk! 🙂 Nem is csalódtam, megtaláltam minden akadót, szaggattam befele a muníciót, de a kövesekre sem kellett sokat várni. Talán harmadik dobásra jött az első.

20181012_122140

És szerencsénk volt, rajtunk kívül talán két horgász volt a pályán. Nem is értettem, de soha rosszabb meglepetést. Gábor ideje java részét az árnyékban töltötte, de nagyjából fél órát azért próbálkozott ő is.

20181012_134219

De hamar elunta, ment vissza az árnyékba kúrálni magát! 🙂

Én viszont még nagyjából két órán keresztül kergettem a köveseket. Meg a csapókat. Meg az időnként beeső csukákat, akik olyan szempontból teljesen kompatibilisek az itteni akadókkal, hogy minden alkalommal megszabadítottak egy-egy gumitól.

20181012_122151

20181012_122223

20181012_143156(0)

20181012_152909

Így már kerek is lett volna a történet, de egy dolog nem hagyott nyugodni. A balinok. Úgy fröcsögtek, durrogtak, csapkodtak, hogy öröm volt nézni. De ez persze megint az az időszak volt, amikor szinte lehetetlen megfogni őket, csak játszanak az emberrel. Ilyenkor jön elő belőlem mindig a gerjedelem, hogy márpedig én fogok egyet. Tudom, hogy röhögnek rajtam és amikor ilyenek, akkor tízből kilencszer nem tudok túljárni az eszükön, de nem tehetek róla, nem tudok tanulni a hibáimból. És nagyjából száz üres dobás és tizenöt csaliváltás után bemákoltam egyet. Nem akartam hinni a szememnek. Na, most már mehetünk kártyázni! 🙂

20181013_112254

20181013_112255

Részemről ennyi volt ’18-ban a duzzasztó, de Levi egyszer még kiment fél napra. Halottak napján mentünk Csabára és mondta, hogy őt tegyük ki, Gyuri is kiszalad, pergetnek együtt pár órát. Szépen fogtak is, több kisnemes és nagyobbacska köves került fotózásra.

20181102_102322

20181102_131625

20181102_142059

Jut eszembe a kövesekről. Sokan nem tudják, de a duzzasztó alól tilos elvinni kősüllőt. Részemről teljes szívvel üdvözlöm ezt a szabályt, mert nagyon csúnyán lehet vámolni az összeállt kövesbandákat …