Hatosfogat

Posted on

20180908_143421

Sosem pergettünk még a Balaton északi partján, de Levinek köszönhetően tavaly szeptemberben lehetőségünk nyílott erre is. A terv egyszerű volt: a hajnal a csukáké, napközben szétfogjuk magunkat kősüllőből, este pedig ismét fogunk néhány szép csukát. És, hogy ebből mi jött össze? Na azt mindjárt megírom! 😊

Ha emlékeztek még, akkor 2017 második felében zajlott egy Hatosfogat nevű országos pergető verseny hat őshonos halfajra (balin, csapósügér, csuka, harcsa, kősüllő, süllő) gyermekhorgászoknak. Levi szoros versenyben egy cm-el megnyerte a kősüllő kategóriát. És, hogy mennyire igazságos az élet a kősüllőben egy cm-el lemaradt srác egy cm-el nyerte meg a csuka kategóriát, ahol Levi lett a második! 😊

20171022_105125
Ezzel a gyönyörű kaviccsal nyert Levi

A tárgynyeremények mellé Levkó nyert egy vendéghorgászatot Számfira Balázsnál, akinek közismerten kisujjában van a balatoni pergetés. Nagyon örültem Levi sikerének, ráadásul alaposan meg is lepett engem. Vigyorogva jött le az emeletről a tavalyi év első felében: – Apa lefixáltam Balázzsal a nyereménypecát, szeptemberben lesz. Te is jöhetsz! 😊 WOW, király!

Részemről nagyon vártam ezt a pecát, tűkön ültem, ahogy közeledett a kitűzött dátum. Balázs több helyen is tart csónakot az északi parton, mi a Tihanyi-félszigetre voltunk hivatalosak. A nyereménynapon a pirkadat már a kikötőben ért minket, ahol gyors pakolás után el is kezdtük kergetni a balatoni krokodilokat.

20180908_053550

A terv az volt, hogy a nap folyamán szépen körbemotorozzuk a félszigetet, több helyen is próbálkozunk, meglátjuk, hogy a szeles, borús idő mennyire vette el vagy hozta meg a csukák kapókedvét.

Az első órában nem jutottunk kapásig sem, ellenben az aljzaton mindent beterített valami algaféle (talán békanyál), ami meglehetősen nehezített a gumis jiges pecánkat.

20180908_073734

Végül Balázs törte meg a jeget. Ütött egy formás kis haramiát.

A következő akciót Levi könyvelhette el. Egy piros gumival próbálkozott, amire rávágott egy szép csuka, de elvétette. A következő bevontatásnál ugyanez megismétlődött, a csónak mellett rávágott Levi csalijára, de megint elhibázta. Balázsnak  éppen szárazon volt a csalija, gyorsan beejtette oda, ahol hibázott a csuka, és persze a mohó kis ragadozó erre is rávágott, de pechére most meg is akadt.

Időközben én is összecsukáztam a kezem, illetve Balázs is fogott még, úgyhogy elég szépen alakult a reggeli etap.

Majd jött az a hét körüli balatoni krokodil. Nem akarom bőlére eresztve leírni a hibánkat, inkább nézzétek meg a videót, az mindent elmond:

Innentől van nálunk egy időről időre visszatérő mondás: Szákoljon neked a Levi! 😊

Persze semmi gond, bárkivel előfordul és még most is visszacsengek a fülemben Balázs szavai: -Semmi gond! Megtaláltuk, becsaptuk, megfogtuk, és úgyis visszaengedtük volna.

És milyen igaza van.

A nagy szél miatt nem tudtunk minden helyet megnézni, ami tervben volt, de úgyis ideje volt elengedni a csukákat, és megnézni, hogy mi újság a kősüllők étvágyával.

Hát étvágyuk az volt. Rengeteget fogtunk.

Nem meglepő módon Balázs és Levi fej-fej mellett szépen lefogtak a pályáról vagy hetven kövest. Nekem is jött, ugyan jóval kevesebb, talán 15-20 darab, de nekem ez a finom peca sosem feküdt igazán! 😊

Kicsit bele is fáradtunk, úgyhogy dél körül kikötöttünk és amíg Levi limonádézott, addig Balázs és én egy-két barna Leffével enyhítettük a szomjunkat. Bár most, hogy visszagondolok, lehet, hogy Hoegaarden volt. A fene se emlékszik! 😊 Mindannyiunknak jól esett a kis pihenő, főleg Levinek, mert ő előző este bulizott, de ideje volt visszatérni a melóhoz.

Szerencsére a kövesek étvágya a délutáni etapra sem csökkent, úgyhogy eltöltöttünk még néhány meglehetősen aktív horgász-órát a közreműködésükkel.

A nagy szélnek köszönhetően rengeteg vitorlás volt kint a vízen, ennyit talán még sosem láttam egyszerre. Azt mondjuk hozzáteszem, hogy elképesztően sok vitorlás van a balatoni kikötőkben. Még így is, hogy ennyi volt a vízen, legalább a nyolcvan százalékuk a kikötőkben ringadozott. Időnként, ahogy átmotoroztunk egyik helyről a másikra azért jött velünk szembe egy-egy profi kollega is! 😊

20180908_150500

Ahogy beleöregedtünk a napba, elkönyvelhettük, hogy eddig minden a tervek szerint alakult. A délutáni etapra viszont Levi annyira elfáradt, hogy bealudt (aki éjjel legény …. ugye), így az esti fényváltásig tervezett csukázás kimaradt. De így is egy baromi jó napot hagytunk magunk mögött.