Öt

Posted on Updated on

20181115_145257

Gyorsan elszaladt ’18 év vége. Annyira gyorsan, hogy nem volt időm megírni a szokásos horgász-év összefoglalómat sem. És nem csak az éves összefoglalót nem írtam meg, hanem van még nyolc teljes történetem, amit mielőbb blogra kellene vetnem. Viszont ma öt éves a blog, és mi is lehetne jobb alakalom arra, hogy megálljunk egy pillanatra, visszatekintsünk és leporoljuk a kicsit már megkopott szép emlékeket. És mi is lehetne jobb alkalom arra, hogy köszönetet mondjunk.

Öt év. Nagyon gyorsan elrepült. Öt éve még Levi is kisfiú volt, ma meg már majdnem férfi. Öt éve Matu még baba volt, most meg már szépen fogja pergetve a ragadozókat. Öt éve még egyikőnk sem volt pergetőhorgász, még horgász sem igazán, de mára kezdjük kapiskálni a dolgot.

kősüllő_01

Annyira kezdjük, hogy idén majdnem kétszáz halat fogtam pergetve, egytől egyig vadvizeken. Nem tudom, hogy Levi mennyit fogott, de ő sem keveset. Amikor velem jött, akkor is szinte mindig fogott, de ebben az évben már kalandozott nélkülem is a Dunán, Tiszán, Körösön és a Tisza-tavon. És ott is fogott.

Hatvan X került tavaly a fogási naplómba. Nem kevés, de nem is sok. Legalábbis sok barátom fogási naplójához viszonyítva! 🙂 Azt gondolom, hogy ennek fényében a 193 darab megfogott hal gyönyörű eredmény. Az még rendben is van, hogy az évek alatt megismert helyeken fogtuk a halat, de ha idegenben játszottunk, akkor se nagyon futottunk betlibe, gyakoribb volt a durchmarsch. De ezt nem csak magunknak köszönhetjük, hanem sokkal inkább az adott helyet jól ismerő horgász barátoknak, akik segítettek megfejteni az adott vizet. Vagy ha nem is segítettek megfejteni, de egy-egy pecára társainkká szegődtek és kiváló hangulatú közös pergetéseket tudhatunk magunk mögött! 🙂 Nagy köszönettel tartozunk nekik.

Nézzük, hogy 2018-ban kikkel eveztünk egy csónakban (szigorúan ABC sorrendben):

Abaffy Gyuri – ha Balaton déli parti süllőzés, akkor csakis Gyuri. Ha busázás, akkor is! 🙂 A gasztro élményektől pedig még mindig összefut a számban a nyál! Ráadásul Levi Fahalas csapattársa. Tavaly együtt indultak el az IPCC-n. Ez volt Levi első pergető versenye, ahol a felnőtt pergető mezőny krémjével mérhették össze a tudásukat és a szerencséjüket, és nagyon szépen szerepeltek a srácok. A kölyök itt megírta a történetet: http://fahal.hu/2018/10/alegfiatalabbipccs/

Fahal csapat: Gajdos Anikó, Iski István, Pusztai Attila, Szilassy Máté, Sylvain Tréguer. Volt tavaly egy zseniális balatoni csapatépítés, amin rész vehettünk, illetve Istvánnal, Mátéval kergettük együtt párszor a domolykókat, nem is sikertelenül.

Györke Zoli – Zolival még nem pergettem együtt, de Levit okította a Dunán, nagy köszönet érte!

Nedró Gyuri – druszájához hasonlóan szintén a süllők és busák nagy rajongója csak nem a Balatonon, hanem a Tiszán és a Körösön. Az évzáró pergetésünkön december 30-án az ő társául szegődhettünk. Még nem volt időm megírni, de tartalmas cikk lesz! 🙂

Ratkai Miki – igazi tiszai fenegyerek. Az alvíz szülötte, de a felvízen is belevitt minket párszor a tutiba. Nála nemegyszer 100 feletti darabszámban fogtuk a kövest, vagy a balint egy pergetés alatt.

Rudolf Bence – az ismerőseim közül ő az egyetlen, aki már fogott 16 kilós csukát a Dunán! 🙂 Remélem lesz még része hasonlóban.

Szalai Gábor – Gáborral évek óta kergetjük a Tiszán és a Bodrogon a ragadozókat. Ebben az évben sajnos a harcsázások kimaradtak, de egy jó kis bodrogi csukázást sikerült összehoznunk.

Számfira Balázs – csuklójában van a Balaton északi partja. Tavaly a hatosfogaton Levi nyert nála egy vendégpecát, amire én is elkísértem. Hatalmas zsuga volt, de még ezt a kalandunkat sem volt időm megénekelni.

Sztahovits Peti – szerintem őt egy magyar pergetőhorgásznak sem kell bemutatni. Idén abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy megleshettük a Dunán “munka” közben.

De a legnagyobb köszönettel természetesen Mártinak tartozom, aki koordinálja a család másik felét, amíg mi a süllőket hajkurásszuk.

Ha a meghatottságtól mindannyian elmorzsoltatok egy-egy könnycseppet a szemetek sarkában, akkor nézzük, hogy milyen vadak kerültek idén (fotó)terítékre.

Balin – talán kevesebbet is fogtunk, mint az előző években, de az biztos, hogy főként kisebbeket. Szerencsére azért beesett néhány szebb is a Dráván.

20180814_120135

20180814_101026

Busa – Levi idén szerencsésen elkerülte őket, és én is csak egy “malaccal” akadtam össze! 🙂

20180711_211107

Csapósügér – elég sokat fogtunk idén, többet, mint szoktunk, de méret tekintetében főleg Levi és Matu remekeltek! 🙂 A legkisebb is kezd nagyon ügyesedni, de egyelőre egy óránál tovább nem köti le a pergetés.

csapó_03
A legkisebb is kezd belejönni a pergetésbe! 🙂

csapó_02

csapó_01
Igazi kismalac. Mármint a hal.

Csuka – szintén a fiúk remekeltek, bár én is fogtam néhányat.

20180407_134632

20180407_140238

csuka_01

Domolykó – rengeteget fogtunk kajakból, de az igazán kapitális öreg mohoshátú fejesek elkerültek minket. De ezt a kajakos csorgást akkor is imádnám, ha egy halat sem fognánk. Idén is kitüntetett figyelmet fogok fordítani erre a típusú pergetésre.

sjd_10

20180813_152604

20180717_181528(0)

Garda – a Balatonon a fő célhalaink a süllők és a kövesek, de minden évben beesik néhány vérdévér és a nekünk kuriózumnak számító garda is.

20180520_171546(0)

Harcsa – Nagy bánatomra idén kimaradt az éjszakai csorgásos harcsapergetés! 😦 Vagy a körülmények nem voltak alkalmasak, vagy nem értem rá. Viszont idén belekóstolhattunk a kuttyogatásba és fogtunk pár szép egészséges tiszai bajszost. Az összes hal közül amire horgászunk messze a harcsát a legnehezebb megfogni, de idén is meg fogjuk próbálni! 🙂

20180720_090733

20180720_101413

Kősüllő – a kősüllők idén nagyon elkényeztettek minket. Rengeteget a fogtunk a Tiszán a Balatonon, a Körösön és a Dunán is. Nekem idén kimaradt a Tisza-tó, de Levi ott is szedte a kövest, mint réten a virágot! 🙂

kősüllő_03

kősüllő_02

20180415_184919

20180520_075728

Márna – a pergetett márna mesebeli lény. Sokszor hallottunk róla, de látni nem láttuk. Egészen eddig, mert Levi kipipálta ezt a nekem még bakancslistás tételt.

sjd_04

sjd_05

Süllő – egy nyáréji csorgásos harcsapergetés, vagy egy nyári kajakos domolykózás, mint módszer nálam mindent überel. Egy harcsa fárasztása mindent visz. Egy busa fárasztása is! 🙂 És a balinok is irgalmatlan jól küzdenek. A süllő nem védekezik igazán jól. A horgászmódszer sem annyira izgalmas. Ráadásul egy jobb süllőért rengeteget kell fagyoskodni. Tehát kimondhatjuk, süllőre horgászni nem igazán jó. És mégis. Nem tudom, hogy mi a titok, de ez az a HAL, ami leginkább mozgatja a fantáziámat. Süllő-függő vagyok. Imádok rájuk cserkelni, imádok egész nap fagyoskodni a csónakban egyetlen elemi erejű ütésre várni. És ha néhanapján, több ezer dobás után a kisebbek mellett akad egy-egy szebb tüskéshátú … na az mindent visz!

20180121_113647

20180121_154947

20180428_205124

L1

süllő_01

bdr

süllő_03

süllő_04

Hogy idén összejön e hatvan X-em, hogy fogunk e ennyi és ilyen szép halakat? Nem tudom. De minden egyes alkalom, amit ilyen csodálatos vizeken ilyen emberekkel tölthetek, ajándék az élettől. Ha meg fogunk is, akkor az hal a tortán! 🙂