Itt a nyár, már megint

Posted on Updated on

20180604_075627

Nagyjából két órával azután, hogy megírtam az előző bejegyzést a tiszai harcsáinkról, leesett, hogy időrendben nem az a bejegyzés következett volna, hanem ez. De ami késik, nem múlik, úgyhogy ma elmesélem Nektek az első olyan családi nyaralásunk történetét, ahol horgásztunk is egy kicsit. Ráadásul itt sikerült megfognom az idei év eddigi legnagyobb halát. A legnagyobb halon kívül mindjárt lerántom a leplet arról is, hogy milyen egy balatoni hiperűrugrás, illetve, hogy mitől volt Levinek olyan szaga, mint egy két hete döglődő orknak.

Az egész azzal kezdődött, hogy december környékén felmerült a szokásos kérdés, hová menjünk idén nyaralni. Egy ideje már motoszkált bennem a Balaton, mert utoljára kölyökkoromban nyaraltam ott és nagyon élveztem, felnőttként pedig ott az a rengeteg szép pergetve fogott hal … És mivel minden szentnek maga felé hajlik a keze, így feldobtam ötletként a balatoni nyaralást. Nem várt sikert arattam, így már csak egy megfelelő parti házat kellett találnunk. Rögtön eszembe jutott, hogy Abaffy Gyuri barátom nyáron kiadja a házát, ami a saját vízpartjával, három hálószobájával, kerti konyhájával, szaunával, miegyébbel ideális választás lenne számunkra. Szerencsére találtunk olyan időpontot, amikor a ház is szabad volt és nekünk is megfelelt. Így hát megköttetett az üzlet, amire még egy gáláns baráti kedvezményt is kaptam. Ráadásként szabadon garázdálkodhatunk Gyuri csónakjaival, beleértve a halradart is. Ezúton is köszönet érte! 🙂

20180709_195950
Nehéz betelni ezzel a látvánnyal …

A terv az volt, hogy szombat hajnalban elhozom Dórit és Levit a cserkésztáborból, majd indulunk is, hogy lehetőleg a csúcsforgalom előtt leérjünk a Balatonra. A cserkésztáborból már pénteken szerettem volna elhozni a srácokat, de mivel péntek este volt a nagy cserkész avatás, utána pedig a buli, így beleegyeztem a szombat hajnali elhozatalba. A táborról annyit, hogy … ööö meglehetősen puritán körülmények között töltötték a 10 napot a gyerekek. Illetve az enyémek csak hét napot, mert a nyaralás miatt ugye korábban hoztam el őket. A puritán körülményeknek alapvetően örültem, nem baj ha ebbe is belekóstolnak. Annak pedig különösen örültem, hogy mobilt sem vihettek a táborba.

Egy szó mint száz péntek éjfél után lefeküdtem, 5 órás kelést tervezve, de hajnal fél kettőkor csörgött a telefon. Levi rajvezetője volt, hogy izé .. van egy kis gond, éppen a Bethesda kórház sebészetén vannak Levkóval. Kocsiba vágtam magam, berohantam, addigra Levi már a műtőben volt, a bal kézfején sikeresen átvágott egy porcot és két ideget, varrni kellett. A végeredmény tíz nap gipszben. Mindegy, fiúgyerek, lehetett volna rosszabb. De víz nem érheti a gipszet és pihentetni kell a kezét, gyakorlatilag semmit nem csinálhat vele. Ez egy balatoni, horgászós nyaralás előtt nem kifejezetten jó ómen! :/

Mire mindezen túljutottunk hajnal fél négy volt, betettem Levit a kocsiba és indultunk haza. És ekkor feltűnt, ami addig, valószínűleg az ijedtség és az adrenalin hatására nem, a kölyök irgalmatlanul büdös. Olyan szinten, hogy ha ezt egy tisztességes hajléktalan megérzi, akkor biztosan arrébb húzódik tőle. Hiába, a puritán körülmények, no fürdés, no fogmosás … De érezte ezt Levi is, mert hajnal négykor frissen műtve, magától ült be a kádba mikor hazaértünk, nem kellett neki mondani! 🙂

Egy órát azért még aludtam, mielőtt Dórit is elhoztam a cserkésztáborból, majd pár órával később, ha nem is kipihenten, de már a magyar tengerben fürödtem.

20180707_202036
Az első este nem a horgászaté volt! 🙂

Mivel Levkó így járt, le is tettem a horgászatról, úgy voltam vele, maximum egyszer-kétszer kimegyek, de egyedül nem az igazi. Végül Levi addig kapacitált, míg második este azért csónakba szálltunk, és a süllők nyomába eredtünk.

20180711_193449

Levi csak úgy jöhetett, hogy megígérte anyának, hogy nem fog botot a kezébe … Már nem is emlékszem, hogy így volt e! 😀 De ez az első próbálkozásunk nem is tartott sokáig.

Szerintem mindenkinek megvan a Csillagok háborújából az az ikonikus jelenet, amikor Han Solo fénysebességre kapcsol, és megnyúlik a csillagmező. Valami “nagyon hasonlót” éltünk át a vízen …

20180708_221049
Balatoni hiperűrugrás – ha ezt Han Solo látta volna …

Azért volt néhány kicsi, bár nem elhanyagolható különbség a Han Solo és az általunk átéltek között. Olyan bogár rajzásba kerültünk, amit még éltemben nem láttam, de még csak elképzelni is nehezen tudtam volna. Fülünkben, orrunkban, szemünkben, szánkban, mindenhol bogarak. Túlzás nélkül, levegőt alig mertünk venni. Természetesen rögtön menekülőre fogtuk, de a kis rohadékok a partig jöttek velünk.

A következő pár napban nem szálltunk vízre, legalábbis horgászni nem igazán, de azért a gyerekek is élvezték a motorcsónakot, illetve a Balaton egyéb szépségeit.

Az első halat végül talán a negyedik este fogtuk meg. Gyuri átjött barátkozni :), ketten mentünk ki kergetni a tüskéshátú barátainkat. Nem volt igazán szerencsénk, mindkettőnknek egy-egy rontott kapása volt, mikor elindultunk kifelé. De kifelé menet Gyuri azért csak megmutatta, hogy mennyire ismeri a vizet, megállt egy akadónál és kivarázsolt egy gyönyörű balatoni süllőt.

20180709_211716

20180709_211705

Következő este Levivel szálltunk csónakba, és még csak pár perce vallattuk az egyik ismert kövezést, mikor perecben maradt a botom. Elindult, mint a veszedelem. Busa. De nem, utána nagyon nem busásan viselkedett. Akasztottam már korábban itt nagy busát kabátba, az végig rohant mint a bolond, de ez nem. Lefeküdt, nekem kellett felerőltetnem. Harcsa lesz ez! 🙂 Tíz percig nem lehetett letörölni a vigyort a képemről, biztos voltam benne, hogy megvan az első nagy pergetett harcsám. De persze busa volt az istenadta, csak állba akasztottam, vélhetően azért viselkedett másképpen. De sokáig nem szomorkodtam, nagyon szép perceket okozott, mire csónakba emeltem.

20180711_211107 20180711_211043

Ezután már nagyon nem erőltettük a horgászatot. Levinek húzódott a keze, egyedül pedig nem volt annyira kedvem. És bár minden nap elhatároztam, hogy másnap hajnalban kimegyek megvámolni a balinokat, egyszer sem bírtam felkelni! 🙂

Ugyan már nem horgásztunk sokat, néhány halacska azért még így is akadt.

A vérdévérek természetesen most sem maradhattak el.

20180712_064845

Megfogtam életem legkisebb pergetett halát. Most mernék tenni arra nagyobb összeget, hogy ezt sosem fogom tudni alulmúlni! 🙂

20180710_065105(0)

Jött azért néhány kisebb süllő is, de tényleg kicsik.

20180710_070727

És persze a kövesek … A Dunának azon a részén ahol én horgászom, nagyon ritka vendég. Szerencsére azonban a Balatonon elképesztően erős állománya van ennek a gyönyörű halnak. Az idei évben akármikor, akármire, akárhol horgásztunk a Balatonon mindig beléjük futottunk. Még csukázás közben is, nagy csukás csalikkal. Tilalmi időszakban is rendszeresen belebotlottunk a nászruhás kövesekbe, ilyenkor persze mindig felszedtük a horgonyt és odébbálltunk. Bár, hogy meddig van rajtuk a nászruha azt nehéz megmondani, mert még szeptemberben is fogtunk jópár díszbe öltözött kavicsot, de róluk majd egy külön posztban! 🙂 Itt most pár tavaszi, nyári szebbecske:

Nagyon jó volt gyerekkorom után újra egy hosszabbat nyaralni a Balaton partján. Nem is tudom, hogy eddig miért maradt ki a családi nyaralás célpontjaként. Talán azért, mert amellett, hogy megvannak a bevált nyaraló helyeink mindig az élt bennem, hogy a Balatonnak nem igazán jó minőségű a vize. Legalábbis pár évvel ezelőttig, amikor is elkezdtem rendszeresen horgászni ezen a gyönyörű vízen. Mert tényleg gyönyörű és kiváló minőségű a vize.

Hogy nyaralni mikor jövünk ide legközelebb azt nem tudom, de horgászni még idén is biztosan megyünk erre a csodás vízre! 🙂