B terv

Posted on Updated on

20180604_092656(0)

Van néhány bakancslistás víz, ahová mindenképpen szeretnék eljutni pergetni. Az egyik ilyen a Dráva. Májusban kétszer terveztük, de mindkétszer meghiúsult a túra megáradó, zavaros, kakaószínű víz miatt. Nem lett volna értelme menni. A másodiknál már láttam Levin a csalódottságot, mondta, hogy menjünk D1-re fekete sügérezni, de ahhoz nem sok kedvem volt. Így hát megcsörögtem Gyurit, hátha van kedve velünk pecázni egyet. Volt! 🙂 Irány a Balaton.

Gyuri szólt, hogy van egy vendége, Iván, a némethonba szakadt bolgár horgász. De no para, majd ő megy Levivel az egyik csónakban én meg viszem Ivánt a másikban. Legutóbb a magyar-francia kapcsolatokat építettem, most a német/bolgár-magyar vonalat fogom erősíteni.

A terv annyi volt, hogy szombaton délután leszaladunk egy esti pergetésre, majd rövid alvás után még vasárnap délelőtt megpróbáljuk megint. Így is tettünk és szombat késő délután már ott is voltunk. Mikor megérkeztünk az már tisztán látszott, hogy éhezni ismét nem fogunk. Nem mintha váratlanul ért volna, ezt a fajta vendégszeretetet kezdjük megszokni Gyurinál! 🙂

20180519_182213

A welcome drink és az Ivánnal történő megismerkedés után már nem húztuk túl sokáig az időt, mert eléggé viszketett a tenyerünk, amint lehetett vízre szálltunk.

Ivánnal kissé bajos volt a kommunikáció, mert én nem beszélek németül, ő pedig nem beszél angolul. Az tisztán látszott, hogy ő még a régi pergetőiskola híve, úgyhogy végül latba vetve a hihetetlen metakommunikációs képességeimet, elbáboztam neki, hogy bizony ide nem lesz ideális a három méteres dióverő, 30-as monofillel és 5-ös körforgóval süllőre. Mikor megértette, hogy mit gügyögök, megjelent egy amolyan dzsémszbondos félmosoly a szája sarkában, hogy neki ez otthon működik, jó lesz itt is, majd kicsit lefitymálóan végignézett az én lájtos szerelésemen. Mondtam, hogy nem akartam megsérteni, persze horgásszon nyugodtan a saját cuccával, ha hisz benne. Utólag tudtam meg, hogy korábban már Gyuri is ajánlotta neki, hogy ad kölcsön a saját pergetőbotjaiból, de Iván ragaszkodott a régi megszokott szereléséhez.

Az este végére rájöttem, hogy Ivánnak van igaza. Pont ugyanannyi halat fogott ő is, mint én. Nullát. Gyuri és Levi is betliztek, úgyhogy éjfél körül kijöttünk, hogy a hajnali / délelőtti etap előtt tudjunk aludni egy pár órát.

És a vasárnap reggel az már lényegesen jobban indult …

L3
Levi nagyítóval nézi …
L2
… a túra első süllőjét.

Szerencsénkre a kisebb süllők sokkal inkább étvágyuknál voltak, mint előző este.

Néha beesett egy-egy köves is, de amikor jött egy, akkor szedtük a sátorfánkat és odébb álltunk, tekintve, hogy tilalom volt rájuk.

20180520_075722

20180520_075728

A reggeli roham után elcsendesedtek a tüskéshátúak, de nem kellett sokat várnom, mikor bejelentkezett a harmadik féle halam: egy vérdévér. Nem mondom, hogy meglepődtem. Fogalmam sincs, hogy mi van ezekkel a balatoni dévérekkel, de itt szinte nincs olyan pergetésünk, hogy ne fognánk szabályosan szájba egy-két szép vérkeszeget.

20180520_082609(0)
Nem pontosan értem, hogy mi volt a terv. De megvalósította! 🙂

20180520_082634(0)

Lassan közeledtünk a kiszabott időnk végéhez, indultunk volna, de Gyuri mondta, hogy még várjunk, olyan nincs, hogy tisztességes süllő nélkül menjünk el tőle egy pergetésről.

20180520_144707
Gyuri mutatja, hogy mekkora süllőt keresünk

És addig keresgélt míg talált nagyobbat. Szinte mindig talál! 🙂

20180520_162133

Majd’ elfelejtettem, közben nekem megjött a negyedik féle halam, egy szép garda.

Hát így ütöttük el a Dráva helyett az időt azzal a B tervvel, ami A tervnek is tökéletes lett volna. Azért remélem, hogy idén még a Dráváról is tudok majd írni Nektek! 🙂

One thought on “B terv

Vízvár « Akváriumi horgász said:
    2018-11-20 - 11:41

[…] jött egy-egy olyan zavaros áradás, hogy nem volt értelme bevállalni az utat, mindenféle B-terveket kellett gyártanunk. És nem mintha azok rosszul sikerültek volna, de nagyon szerettünk volna lejutni végre a […]