Pergető Valhalla

Posted on Updated on

20180512_193654

Elég szépen kezd beindulni ez a szezon is, sőt. Túl vagyunk egy parádés áprilisi csukanyitányon, illetve sok szép májusi süllőn, amik között Levinek volt egy kapitális bitang kékfarkúja is. Ezeket már elmeséltem nektek, de szerencsére az idei év tényleg jól alakul, úgyhogy van még néhány jó történetem, amit idő hiányában eddig nem tudtam megírni. Viszont ezek közül ma egyet kipipálunk! 🙂

Május közepén Fahal csapatépítőre voltunk hivatalosak Levkóval a Balatonra …

A meghívásnak két apropója volt, egyrészt tényleg a csapatépítés, másrészt a fahal teszthorgászok nagy része most vehette először kézbe a kínlatban újonnan megjelent Westin  termékeket. Levi lelkesen meg is ragadta a patinás dán márka tesztelésének lehetőségét, és azóta is gyűjti a tapasztalatokat a nála lévő 15-50 g Westin W3 Twitching botról.

Egyébként a bot eggyel erősebb testvéréről Horváth András írt nemrég egy nagyon igényes szakmai  cikket:

Nem ismertem korábban a márkát, de ami engem egyből megkapott, mielőtt bármit is kézbe vettem volna, az a logójuk, ritka kreatív egy darab.

17_7

A stilizált hal, ami egyben egy bajuszos, sisakos viking harcos és a benne elrejtett W … zseniális! 🙂

Ha már vikingek, akkor álljunk meg egy pillanatra, és térjünk ki a címben szereplő Valhallára. Ha Ragnar Lothbrok és Marvel Thor világa megvan, akkor megvan a Valhalla is. De nem mindenki szocializálódott olyan badass vikingeken mint Vasbordájú Björn és Csontnélküli Ivar, úgyhogy az ő kedvükért, mi is az a Valhalla? Nagyon leegyszerűsítve, a viking mennyország.

A fenti kis kultúrtörténeti kitekintő után viszont térjünk rá az érdemi részre, mert vajon mit is csinál egy csapat teszthorgász a Balatonon csapatépítés címszó alatt? Igen, eltaláltátok! 🙂 Horgásznak.

A csapatépítés házigazdája Abaffy Gyuri volt, ami gyakorlatilag garancia volt a jó hangulatra, a kulináris élményekre és a pecára! 🙂 A csapatépítés péntek este kezdődött, ekkor érkezett meg Máté, István és mi. Én csak amolyan outsiderként, mivel Levi még kiskorú, így volt mire fogni, hogy meghívatom magam! 🙂 A csapatépítésekre sokszor jellemző, hogy a felespoharak megolajozzák a kezdeti döcögősen induló történetet, de itt szó sem volt arról, hogy döcögősen indult volna. Így hát az olajozást nagyrészt elhalasztottuk későbbre, a tárkonyos vadragu leves és pöri (szarvas/vaddisznó kombó) után vízre szálltunk.

Az első este nagyon szerényen indult, kis süllőket tudtunk fogni, illetve Máténak akadt egy kilónyolcvan körüli szebb.

Partra érés után még építettük kicsit a csapatot (ettünk, ittunk), de nem toltuk reggelig, mert a hajnali peca előtt jól jött 1-2 órányi alvás.

Hajnalban Máté és István elstartoltak az egyik csónakkal, mi pedig 20 perc késéssel indultunk utánuk. Gyurinak ugyanis van egy reggeli szent szertartása, szeánsza, hogynevezzem?! 🙂 Hogy mi, azt csak ő tudja, ez is valami olyan viking vudu lehet. Szóval, kis késéssel, de a másik csónak után eredtünk a hajnali balinok reményében, de mire odaértünk már elcsitultak az őnök. Szerencsére István és Máté még belenyúltak, ütöttek pár szép fenekeszeget.

Az őnzés után magunk mögött hagytuk a parti sávot, és elindultunk a kövezések felé, egy jó süllőzés reményében. Mire odaértünk, csörgött a telefon, hogy megérkezett Sylvain, a fahal csapat francia teszthorgásza. Levit átültettük Mátéékhoz, mi pedig kimentünk Sylvainért.

20180512_070036

Gyuri nem is jött vissza velünk, mert egyrészt nekilátott az egyik szokásos bőségtálát összerakni, nehogy egy másodpercet is éheznie kelljen szegény kimerült teszthorgászoknak, másrészt Anikó és Attila is telefonáltak, hogy nemsokára megérkeznek.

Úgyhogy én voltam, aki ápolta a francia-magyar barátságot, és Sylviannal a süllők nyomába eredtünk. A tüskéshátúakkal nem volt szerencsénk, jött néhány kicsi, utána meg kövesek, úgyhogy ott is hagytuk a pályát, hogy ne zargassuk őket tilalom alatt.

Kifelé menet viszont javasoltam, hogy nézzük meg a balinokat újra, hátha. Nem mondom, hogy könnyű volt, de végül Sylvainnak fiiish-el sikerült becsapnia egy szép fenekeszeget. Az őnök éppen az óvatosabb, ravaszabb időszakukban voltak, ami általában jellemző rájuk. Nagy ritkán van olyan, hogy a balinok félreteszik minden óvatosságukat és még ha egy slusszkulcsot kötnék fel a zsinór végére, akkor azzal is megfognám őket. Ez nem az az időszak volt, ilyenkor értékelődnek fel igazán a fogós csalik. És hát ki is képviselhetné autentikusabban a csapatból a fiiish csalikat, mint egy született francia egy gyönyörű balatoni balinnal!? 🙂

A parton pedig megint belefutottunk egy gasztro-orgiába, Gyuri szokás szerint kitett magáért.

2018_0512_11341200

Napközben épült a csapat, majd páran próbáltuk partról becserkészni a balinokat, mert kezdtek összeállni a küszök, de az őnök bagóztak ránk már megint.

Sylvainnak délután el kellett mennie, de előtte azért készült a teszthorgász csapatról néhány fotó. Sajnos nem minden fahal teszthorgász tudott eljönni erre a hétvégre, de íme a csapat 3/4-e:

A nap hátralévő felében ejtőztünk, illetve kihasználtuk Gyuri nyári konyhája nyújtotta lehetőségeket, akinek pedig volt esze, az ledőlt egy órára az esti etap előtt. Erre Levit nem tudtam rábeszélni! 🙂

2018_0512_19182800
Keresd a képen a horgászbotokat! 🙂

Az esti vízreszállás előtt – kihasználva a lenyugvó nap erejét 🙂 – azért még készült néhány Westin-katalógusba kívánkozó marketing fotó is.

És eljött a pillanat, végre vízen voltunk ( biztos vagyok benne, hogy a lenti képeken nincs alkohol a kólában – a szerk.).

És nem is indult rosszul, úgy tűnt a tegnap estével szemben, Pelso-anya ma kegyes lesz hozzánk. A fenék közelében emelgettem a csalimat, mikor egy nagyon markáns, határozott, igazi süllős koppintással bejelentkezett valaki. Á, de vártam már ezt az érzést. Fárasztás közben (végre valaki, akit fárasztani kellett 🙂 ) érezhető volt, hogy ez a versenyző ha nem is kapitális, de nem is a tegnap esti ligában játszik. A fárasztás végén egy gyönyörű – szerintem kettőfeles, Gyuri hármasra saccolta – süllő feküdt fel a víz tetejére. De mivel sokszor nem csak a bal kezem bal, hanem a jobb is, így fényképezés előtt sikerült “visszaengednem” a süsüt.

Viszont itt gyorsan vége is lett a sikereinknek, hetünknek ez az egy hala jött egész este. Levi nem is bírta az éjszakát, elnyomta a buzgóság a halmatracon! 🙂 Csak kellett volna aludni délután egy órát a tegnapi éjszakázás után.

20180512_231740

Ezzel nekünk Levivel véget is ért a csapatépítés, haza kellett mennünk. De a többiek maradtak vasárnapra, és nagyon jól tették. Az időjósok jelezték, hogy vasárnap éjszaka / hétfőn hajnalban hidegfront éri el kis hazánkat. És az ilyen frontok sokszor már a megelőző napon megmozdítják a halat. Hogy emiatt, vagy más miatt, de vasárnap adott a Balaton! 🙂

Már a reggel sem indult rosszul a csapatnak:

A reggeli etap után Istvánnak és Máténak is mennie kellet, de Anikó és Attila tudtak maradni délutánig. És a kitartásuknak meg is lett a jutalma, ők tényleg bejutottak a balatoni pergető Valhallába.

Nehéz elképzelni ennél jobb teszthorgász-csapatépítőt, de a lányok-fiúk már tervezik az őszi tiszait, hátha ott még ezt is sikerül majd felülmúlni! 🙂 És oda már egyedül is el merem engedni Levit. Mikor tavaly teszthorgász lett, kicsit féltem, nehogy csalódás legyen a vége. De nem lesz az. Nagyon jó a csapat.

Hogy miért féltem? Horgászberkekben több olyan pletykát hallottam, hogy vannak olyan csapatok ahol a profitnak van alárendelve minden, hozni kell folyamatosan a képeket, mindegy, hogy milyen vízről és mindegy a halfogás hogyanja is … A Fahalnál szerencsére erről szó nincs. Ami nagyon fontos, hogy Istvánt és Mátét elsősorban a horgászat szeretete hajtja, és azon belül is az egyik legnehezebb, ámde legszebb válfaj, a pergetőhorgászat szeretete.  Szerintem ezt nem is lehet másképp. Csak így.

És a végére még néhány kép, csak azért mert szépek:

A képeket elkövette: Gajdos Anikó, Abaffy György, Dósa Levente, Iski István, Pusztai Attila, Szilassy Máté, Tréguer Sylvain, Dósa István