Ma én súgtam az ördög fülébe

Posted on Updated on

20180427_193830

“Egy napon az ördög a fülembe súgta: nem vagy elég erős hogy legyőzd a vihart
Ma én súgtam az ördög fülébe: én vagyok a vihar!”

Levi nem is olyan régen ezzel a nem túl szerény idézettel töltött fel egy képet a közösségi hálóra. Ismerve az előzményeket a kölyök joggal érezte úgy magát mint aki belépett a Halhatatlanok Csarnokába. De, hogy mitől dagadt ennyire a tizennégy éves melle és miért került ilyen felfokozott lelkiállapotba? No ezt mindjárt elmesélem nektek! 🙂

Péntek délután kocsiba vágtuk magunkat, éjféltől szabadul a süllő, irány a Balcsi. Kicsit féltem ettől az időponttól, mert a tavalyi szezonnyitó hétvégén nagyon sok balatoni kapitális kékfarkú került horogra, úgyhogy volt egy olyan sanda gyanúm, hogy rengetegen lesznek a vízen. De ezt az időpontot sikerült összehozni. Illetve azt lehetett sejteni, hogy tavaly azért volt az első hétvégés kánaán, mert az elhúzódó kemény tél miatt később ívtak a tüskéshátúak, és túl korán oldották fel a tilalmat. Idén az enyhe tél után ez a veszély nem fenyegetett, már elhagyták a fészkeket a süllők. Hm, hátha mégsem lesznek annyian a vízen.

20180429_151614

A fenntartásaim mellett nagyon vártam, hogy megérkezzünk. Pár hónapja nem láttam Gyurit, és hozzá mindig elképesztően nagy élmény menni. Nem csak azért, mert ha valaki, akkor ő megtalálja a süllőt. Ez engem már egyre kevésbé izgat. Hanem azért, mert hihetetlen jó a társasága, garantált a hangulat, a kulináris élvezetekről meg már ne is beszéljünk! 🙂 És mindezek mellett nagyon önzetlen horgász. Voltam olyan, magát nagyon nagyra tartó pergetőhorgásszal egy csónakban, aki csak azért kezelte a motort, hogy mindig ő tudja a jó helyeket megdobni. Gyuri ezzel szemben mindig úgy áll, hogy Levi tudja megdobni a jó helyet. Szerintem ezzel mindent elmondtam.

Mire leértünk már összegyűlt a csapat, nyolcan vártuk az éjfélt, közben terülj-terülj asztalkám, welcome drinkek. De ahogy megérkeztünk, láttam, hogy nagy a baj! Tükör víz van, ilyen még sose volt! A végén még sima utunk lesz! 🙂

20180428_191931

A várakozás közbeni hangulat kezdte a szilveszter éjjelt idézni, csak itt éjfélkor nem petárda és tűzijáték, hanem vízreszállás következett. Mondjuk meglehetősen vicces volt elképzelni, ahogy a Balaton környékén mindenhol pergetők százai várják ugyanígy, hogy vízre szálljanak. Ráadásul a tilalom feloldása egybeesett az IBCC utolsó napjával, csodálatos szervezés! 🙂 Volt is pár helyen probléma belőle, hogy a vízre kirajzó pergető csónakok összeszedték a Balaton körül mindenhol több száz méterre behúzott bojlis cuccokat.

De a párhuzamos univerzumban végre elérkezett az éjfél, és vízre szálltunk. Meg mindenki más is, rajzottak a csónakok! 🙂

20180428_001950
Balról előznek! 🙂

Mire kiérünk a kövezésre, kint volt már vagy harminc csónak, és mindenki szorgosan vallatta a vizet. De minek! 🙂 Ahogy lehetett is sejteni, az egy évvel korábbi bőségszarú helyett keményen rakkolós, melós órák következtek. Az éjszaka mi nyolcan három csónakból 4 kisebb süllőt tudtunk fogni. A hajnali kikötés után még áldoztunk a gasztronómia oltárán, toltunk egy kis vadragu levest és vaddisznó+szarvas házasításából készült pörit. Hajnal négykor soha rosszabbat! 🙂

20180428_003930
Gyurinak jött ez első
20180428_005948
Majd én is összehalaztam a kezemet

Levkónak az éjjel nem jött össze a süllő, pedig nagyon drukkoltam neki. Sok nagy süllőt látott már csónakban, de vagy én vagy más fogta mellette, az ő kékfarkúja váratott még magára. Volt már nagy süllője horgon, de az meg elment fárasztás közben, úgyhogy a nagy süllős fotó még nem tudott elkészülni.

A reggeli ébredés után beindult a balatoni pergető közösségi háló mindenki hasonlóan szerény eredményekről számolt be, egy szép hatosról lehetett csak hallani a környéken.

Én szívesen rápihentem volna az éjszakára, tudván, hogy az éjjelt megint vízen fogjuk tölteni, de Levit nagyon hajtotta a vére, úgyhogy kimentünk egy nappali cserkelésre.

20180428_122004
Azért annyira nem volt kemény meló! 🙂
20180428_085209
Az ebek is ejtőztek
20180428_135827
Gyuri pedig az energia utánpótlásról gondoskodott

20180428_135759

A süllőket nem találtuk meg, a köveseket pedig nem akartuk csesztetni a tilalomban, úgyhogy kértem Levit, hogy menjünk ki strandolni, kajálni. Írd és mondd április 28-án a 21 fokos (!) Balatonban úsztunk. WOW!

Levkó tűkön ült, de végül valahogy csak elvánszorgott a nap hátralévő része, és ismét a süllők nyomába eredtünk.

20180428_192324
A balatoni gondolás

Másnapra csak négyen maradtunk a nyolcból, Levi Gyurival én pedig Istvánnal szálltam csónakba. Az első éjszakai szerény kezdés szerencsére sokak kedvét elvette a folytatástól, alig volt valaki a vízen. Mintha nem is ugyanazon a helyen lennénk! 🙂

Viszont a Balaton úgy döntött, hogy megjutalmazza a kitartást, úgyhogy vízreszállás után el is kezdtek jönni a kisebb süllők.

20180428_195008

20180428_195133
Egy-egy tilalom alatt lévő köves is beesett, de ahol jött egy, onnan továbbálltunk

20180428_200212

20180428_200231

Kezdett jó móka kerekedni, de vártuk már a sötétet, mert a nagyok jellemzően akkor jönnek (hogy a következő két balatoni pergetésünk erre milyen szinten rácáfolt, azt csak legközelebb fogom elmesélni 🙂 ).

20180428_195442

Fényváltás után egy ideig csak a kisebbek szórakoztattak tovább minket.

20180428_204422

Mígnem Levinek perecben maradt a botja. Nem messze voltunk lekötve tőlük, úgyhogy végigizgultam a fárasztás miden pillanatát. Látszott a küzdelmen, hogy nagyon komoly hal van a másik oldalon. Ökölbe szorított kézzel drukkoltam a kölöknek, hogy itt most ne legyen semmi gikszer, kerüljön kézbe. És kézbe került! Egy gyönyörű bőven 7 feletti kékfarkú! Levi kiáltását – Ez legalább nyolcas! – szerintem még Keszthelyen is hallották! 🙂 De érthető volt az öröme, gyönyörű balatoni sárkány feküdt a víz tetején.

20180428_205206_1-4

20180428_205124

20180428_205217

20180428_205101

20180428_205130

20180428_210002

Hat-hét fotónyi idő után megvolt a sárkányeregetés is, egy-két perc kellett a kékfarkúnak mire magához tért, de utána dühös farokcsapással merült a habokba. Az elengedés után Levi rögtön nyúlt a telefonjáért, mert most abban a kamaszkori tévhitben él, hogy ami nem kerül fel a közösségi hálóra, az meg sem történt. De majd kinövi! 🙂

Az éjjeli etap után nem kellett altatni a gyereket, boldog álomba merült. De nem sokáig, reggel kiszaladtunk még egy búcsú pergetésre, de ezt meséljék el a képek:

20180429_110727
Pedig beletoltam, ahogy csak tudtam. De így is kicsi! 🙂

20180429_110804

20180429_120744
A balatoni gondolás tuaregnek álcázza magát

20180429_120754

A Balatonnak és Gyurinak köszönhetően ismét egy csodálatos emlékkel lettünk gazdagabbak, és a hazafele úton már azon kattogtunk, hogy két hét múlva egy nagyon jó brigáddal ugyanitt lesz a fahalas csapatépítés. De erről majd legközelebb! 🙂

4 thoughts on “Ma én súgtam az ördög fülébe

Dósa Istvánné said:
    2018-05-31 - 10:44

:))))))))

dmnk said:
    2018-05-31 - 13:38

Egy ilyen halban dús horgászatról álmodik az ember, sajnos még nem volt szerencsém a balatonon csónakból pergetni pazar élmény lehet, főleg hogy a környéken ahol én horgászom( esztergom duna) igen gyenge a fogás.
    Gratulálok nektek, jó írás.

ridgeback75 responded:
      2018-06-01 - 07:36

Szia dmnk! Köszönjük. Az Esztergom környéki Duna szakaszt mi is vallatjuk időnként partról, nem egyszerű pálya. Időszakosan azért balinba szépen bele lehet nyúlni és éjszakánként egy-egy szebb süllőbe is. Persze csónakból ott is több a lehetőség. Az esztergomi kis Duna viszont időnként tényleg bőségszaru tud lenni, bár ott nagyon ritkán horgászunk. A Balaton sem kánaán mindig, van, de ahogy egy tanult ismerősöm mondta: “Nem mindig mennyország, de sohasem kuka!” 🙂

Pergető Valhalla « Akváriumi horgász said:
    2018-06-29 - 07:24

[…] áprilisi csukanyitányon, illetve sok szép májusi süllőn, amik között Levinek volt egy kapitális bitang kékfarkúja is. Ezeket már elmeséltem nektek, de szerencsére az idei év tényleg jól alakul, úgyhogy van […]