Levi éve

Posted on Updated on

20170730_170926

A mai poszt címe lehetne a rekordok éve is, és az is találó lenne. De mégis Levi éve mellett döntöttem. Ebben az évben Levkó egészen nagy sikereket ért el a horgászatban. Ráadásul azt gondolom, hogy a horgászaton keresztül az életről is sokat tanult idén a kölök. És ez sokkal fontosabb, mint a sikerek. Nehéz egy mai tinédzsernek elmagyarázni, hogy milyen is az élet, hogy nincs mindig kolbászból a kerítés. Viszont egy-egy hosszabb betliszéria türelemre és az élet apró szépségeinek megbecsülésére tanítja az embert. Még Levit is! 🙂

Levente egy átlagos nyolcadikos életét éli, a hétköznapjait kitölti a tanulás (jó, ezt én sem gondolom komolyan) és a sport, haverok, buli, fanta. Laza srác, a legtöbb dolgot félvállról veszi. De amikor megérzi a víz illatát és a kezébe kerül a pergetőbot, akkor valami megváltozik, és elkezdi komolyan venni a dolgokat. És ennek köszönhetően ebben az évben Levi a fahal (http://fahal.hu/) teszthorgásza lett. Egy nagyon jó csapatba került, kiváló horgászoktól tanulhat. Tizennégy évesen ennél álmodni sem lehet szebbet.

team_fahalÉs ha ez nem lenne elég erre az évre, ott van még a hatos fogat. Ez egy 16 éven aluliaknak szóló több hónapon keresztül zajló országos pergetőverseny 6 őshonos halfajra (balin, csapósügér, csuka, harcsa, kősüllő, süllő). A verseny első etapja augusztus 1 és december 4 között lezajlott, ekkor kerültek ki az egyes kategóriák győztesei. Levi a kősüllőt megnyerte, amiért már így is csomó ajándékot zsebelt be! 🙂 Ráadásul jövőre a kategóriagyőztesek egy zártkörű versenyen mérhetik össze a tudásukat és a szerencséjüket, a győztes pedig egy hétre mehet a Póra harcsázni!

Hatos fogat

De most már elengedem Levi jellemfejlődésének boncolgatását, és nézzük, hogy hogyan is alakult ez a horgászévünk. Menjünk halfajonként abc sorrendben! 🙂

Balin

Levi remekelt, több gyönyörű példányt fogott, és megdöntötte a személyes rekordját is.

20170513_155813

Egy-két balin nekem is akadt, úgyhogy balinból soha rosszabb évet! 🙂

20170814_112327

Busa

Egyáltalán nem szándékoztunk busára pergetni, mégis mindketten busa rekordokat fogtunk! 🙂

20170901_192234

20171008_090732

Csapósügér

Csapóra sem pergettünk célzottan idén, de Levkó mégis megdöntötte a személyes csapó rekordját. Ezt a sztorit még nem írtam meg itt a blogon, úgyhogy kép csak jövőre! 🙂

Csuka

Csukából, bár fogtam néhányat, az idei nem az én évem volt. Viszont Levi fogott pár szebbet.

20170823_143316

Domolykó

Domikból mindketten remekeltünk idén, dőltek a rekordok! 🙂

20170719_130913

20170719_183018

Garda

Bár nem szándékosan, de idén wobblervégre sikerült kapnunk néhány meglepetés gardát is.

20170514_060809

20170514_073835

Harcsa

Harcsából idén sem voltunk acélosak. Ütöttünk ugyan több vadvízi bajszost is ebben az évben, de egyik sem volt kapitális. A legszebbet Levi fogta, de még azt a sztorit sem írtam meg, úgyhogy kép jövőre! 🙂 A kicsiket meg ugyan már láttátok, de ismétlés a tudás anyja.

Kősüllő

Ebből a gyönyörű halfajból 2017-ben mindketten csodálatos példányokat fogtunk, de még ezt a kalandot sem vetettem papírra, úgyhogy a csapó és a harcsa mellett ezek a képek is jövőre! 🙂 De, hogy ne maradjunk köves kép nélkül, kárpótlásként egy nyári balatoni szépség by Levi.

20170901_195821

Ponty

Egyetlen alkalommal pontyoztunk idén, akkor a kisebbek mellett nekem beesett egy 12 kilós gőzmozdony.

20170603_001128

Süllő

A sok kisebb-nagyobb példány mellé benézett idén több kapitális kékfarkú is. Érdekes módon súlyra háromszor is megdöntöttem a korábbi süllő rekordomat, hosszra viszont egyszer sem! Mondjuk ennél nagyobb bajom sose legyen! 😀

20170718_001754_1

20170701_230652

20170702_005707

Ezzel a sok szép hallal gyönyörű vizeken futottunk össze és a legfontosabb, hogy ha nem ketten voltunk, akkor mindig kiváló horgásztársakat rendelt mellénk az ég! 🙂 Remélem, jövőre hasonló társaságban (gondolok itt a halakra és a kétlábúkra) és hasonlóan szép helyeken folytatjuk a kalandozást.

BÚÉK

7 thoughts on “Levi éve

Levi said:
    2017-12-31 - 16:17

Tényleg jó év volt az idei, reméljük jövőre is hasonló lesz😃

Dósa Istvánné said:
    2017-12-31 - 18:06

Legyen úgy ahogy szeretnétek!
    Idei kedvenc bejegyzésem 🙂

ridgeback75 responded:
      2017-12-31 - 19:25

Akkor még nagyjából 4,5 óráig a kedvenced lesz! 😉

Dósa Istvánné said:
    2017-12-31 - 18:08

Bocs: kedvenc bejegyzés amit írtál 🙂

godzikka said:
    2018-02-09 - 22:32

Sziasztok,

Gyakorló apukaként gratulálok a “növendék” élményekkel gazdagításához, és a növendéknek a szép sikersorozathoz. 43 évesen, felnőttként szeretnék ilyen eredményekkel büszkélkedni 🙂
    Nagyon jó a blog, kár hogy – az én igényeimhez képest – ritkán frissül.
    Hasonló sikereket kívánok 2018-ra is,

Üdv

ridgeback75 responded:
      2018-02-12 - 08:57

Szia godzikka,

Nagyon köszönjük, mi is hasonló jókat kívánunk, neked / nektek (nem tudom, hogy a fiatalabb generáció horgászik e).
      Ahogy időm engedi frissítem a blogot, ez a dolog kisebb fele, mert egy-egy cikk megírása kb. 15 perc. A nagyobb (bár kellemesebb) fele, hogy halat is kell fogni, ami azért elég sok időt elvisz, és 3 gyerek, munka, egyéb hobbik mellett ebből van a legkevesebb! 🙂