És amiről nem írtam nektek idén …

Posted on Updated on

… pedig szerettem volna.

Ismét egy elképesztően jó horgászévet tudhatunk magunk mögött. Levivel nagyon sok vízre eljutottunk, gyönyörű balinokat, köveseket, süllőket, harcsákat, csapókat, domikat és ki tudja még mi mindent fogtunk. Levi megfogta élete legnagyobb dunai harcsáját én pedig a legnagyobb dunai süllőmet. Ráadásként az idei volt az első olyan horgászévem, amikor minden egyes halamat természetes vízen fogtam. Jó volt na! 🙂

Az előző két évben az évzáró írásaimban csokorba szedtem az év 12 legemlékezetesebb fogását, de most szakítva ezzel a hagyománnyal, nézzük meg azokat a horgászatokat, ahol nem sikerült azt megfogni, amiről írni szerettem volna nektek. Merthogy volt ám ilyen is! 🙂

Időrendben haladva az alábbi pikkelyesekről nem tudtam nektek írni:

Tisza-tavi csukák

Porong-tava, Ispán-tava, Borzanat, Gaznyilas, Partos-fenék, Szilas-fok, Gólyaorr, Szartos, Hordódi, Óhalászi, Nagy-morotva, Háromágú, Dühös-lapos, Tökös-lapos …

Szerintem Tarantino mind a 10 ujját megnyalná ilyen helységneveket látva, pedig ezek nem egy B kategóriás akciófilmből valók! 🙂 A Tisza-tó részei ezek, amikkel májusban a térkép fölé görnyedve ismerkedtünk. Mert májusban már ismét közelebbi ismeretségbe szerettünk volna kerülni a Tisza-tó csukáival, akikkel addigra már jó féléve nem hozott össze a sors.

A túrára nem is választhattam volna jobb és kitartóbb horgásztársakat, mint Petke és Levi. Derekasan végigdobáltuk az egész napot, bevált régi helyeket vallattunk, és amikor ezek nem adtak halat, új helyeket fedeztünk fel. De csinálhattunk bármit aznap nem hozott minket össze a jószerencsénk a krokikkal. Viszont belebotlottunk egy ~nyolcas süllőbe, ami egy-két napja hullott el. A szívem szakadt meg, bármelyikünk élete fogása lehetett volna …

Nem tudom, hogy fog alakulni a jövő év, de legalább egy Tisza-tavi kiruccanást szeretnék összehozni a fiúkkal, hátha nagyobb szerencsénk lesz.

Tiszai harcsák

Amilyen szerencsénk volt a Dunán a harcsafogással, a Tiszán annyira nem. Pedig minden adott volt, sok kapásig jutottunk, de nem tudtunk fotózni egy bajuszost sem. Ezt most nem taglalom, részletesen írtam róla itt.

Abban viszont biztos vagyok, hogy jövőre annyiszor szeretnék éjszaka csurogni a Tiszán a bajszosok nyomában, ahányszor csak a körülmények lehetővé teszik. Ezzel kapcsolatban Levi lelkesedése is töretlen, reméljük összejön! 🙂

Dunai márnák

A tavalyi évben próbálkoztunk először márnára, sikerült is párat fognunk, de inkább ifjoncokat, mint matuzsálemeket. Azt le kell szögeznem, hogy a pergetéssel egyetlen letett botos peca sem veszi fel a versenyt, már legalábbis ami az élvezeti értékét illeti, de a dunai márnázás azért közvetlenül ott van a második vonalban. Idén két rövid nyári pecát szántunk arra, hogy megpróbáljunk fogni párat ezekből a folyóvízi harcosokból. Sajnos nem sikerült, jött helyettük kisebb-nagyobb mindenféle, de marci nem akadt.

Az igazán szép márnafogásokról a képek ősz elején kezdtek megjelenni a különböző horgászcsoportokban, de akkor már sajnáltam elvenni akár egy alkalmat is a süllőkergetéstől, úgyhogy maradtam a tüskéshátúak nyomában. Persze lehet, hogy jobban jártam volna a márnákkal! 🙂 Nem tudom, hogy a jövő évben merre billen a mérleg a márnák kapcsán, de az idei évben csak fél szívvel próbáltuk becserkészni őket. Meglátjuk.

Kákafoki pontyok

Nagyrészt Arabnak és Hubának köszönhetem, hogy horgász lettem. Az út elején ők segítettek megtanulni pontyozni. Azóta sok minden történt, ritkán van már alkalmunk közösen horgászni, ráadásul én a pergetés irányába fordultam, de velük ha összejön bárhová szívesen megyek pontyozni is. Idén októberben így jutottunk el a Kákafoki-holtágra.

A pergetőhorgászat nagyon természetközeli élmény, igazából egy “magányos” sport, összeolvadás a környezettel. Viszont, ha Hubával és Arabbal megyek pecázna, na az rohadtul nem ilyen. Harc a túlélésért és küzdelem a másnaposság ellen! 🙂

Viccet félretéve hármunk horgászataiban maga a horgászat igazából másodlagos. Örülünk egymásnak, kártyázunk, főzünk, eszünk, iszunk, és közben a szerelékek áznak a vízben. A holtág halgazdagságát dicséri, hogy ilyen hozzáállással is fogtunk azért dévéreket, kárászokat, compót, naphalat, bodorkát, küszöket meg egy nagycsomó törpeharcsát.

Volt két szebb halunk is. Az első egy (vélhetően) ponty jó pár percet küzdött Arabbal majd akadóba úszott és angolosan távozott. A második nekem jött taposott kishalra, de inkább hagyjuk, hogy ment el, már nem voltunk szomjasak! 🙂

Balatoni fogasok

Balaton. El nem tudom mondani, milyen régen szerettem volna itt horgászni süllőre. Idén összejött. Kétszer jutottam le a nagy vízre, egyszer Levkóval egyszer nélküle. Emlékszem mennyire készültem mindkét alkalomra. Az ember rutinja azt mondja, hogy egy ekkora vízen nehéz halat fogni, pláne süllőt, de azért titkon nagy fogas fogásokban bíztam, lelki szemeimmel láttam a szebbnél-szebb kékfarkúkat a kezemben.

Nagy fogast végül nem sikerült horogvégre csalnunk, süllőt viszont igen. De sem a méret, sem a darabszám nem indokolta a külön blogbejegyzést! 🙂

Mindenesetre átestünk a balatoni tűzkeresztségen és nagyon beleszerettünk ebbe a hatalmas vízbe. Ugyanazt tudom elmondani amit a tiszai éjszakai harcsázásokkal kapcsolatban. Jövőre annyiszor szeretnénk menni, ahányszor csak lehet!  🙂

Csatornacsukák

Kalandozásaink során az év vége felé Levivel elvetődtünk egy gyönyörű csatornára. Ránézésre maga a csuka mennyország. Bár egy krokit sem fogtunk, de a jövő évi tervek között mindenképp szerepel egy újabb látogatás erre a szinte érintetlen vízre.

Ezek voltak idén azok a kalandjaink amiken nem sikerült megfogni a célhalakat. Ez igazából nem nagy probléma, így is mindegyik szép emlék, ajándék a dolgos hétköznapok között. Jövőre azért ismét rápróbálunk a tiszai harcsákra, a balatoni fogasokra és a csatornacsukákra. Hogy milyen sikerrel? Na, az majd jövőre elválik.

Köszönöm az egész éves kitartó figyelmeteteket és kívánok mindannyitoknak boldog, halban gazdag új évet!

5 thoughts on “És amiről nem írtam nektek idén …

Arab said:
    2016-12-29 - 16:04

🙂

Levi said:
    2017-01-02 - 18:32

Tényleg nagyon jó volt ez az év reméljük az idei is ilyen lesz vagy jobb 🙂