csukaszezON

Posted on Updated on

Egyszer csak azt veszed észre, hogy rohadt szomjas vagy. Meg éhes. Merthogy dél van és bár hajnal háromkor keltél, de még se nem ettél se nem ittál semmit. Ilyen az amikor csúnyán feltartják az embert a csukák! 🙂

De pörgessük vissza pár órával az időt. Háromkor zörgött a telefon, keltettem Levit, gyors mosakodás öltözés, autóba pattanás és hatkor már találkoztunk is Gáborral a Bodrog partján. Nagyon örülünk a viszontlátásnak. A nagyszerű nyáresti harcsázások után most egy nappali csukázásra indulunk. Nagyon szép nyárutó van, szeptember közepét írjuk. Ilyenkor már kezdenek mocorogni a csukák. Legalábbis reméljük.

Itt még nem sejtettük, hogy mibe nyúlunk bele! 🙂

Mára országos esőt ígértek az időjósok, de természetesen ez nem tart vissza minket semmitől, egy jó bodrogi pecától pedig semmiképpen! 🙂 Útközben az esőfelhőket is magunk mögött hagytuk még nem értek ide, úgyhogy száraz a csónak, az esőruhák maradnak a táskákban. Amíg felmotorozunk a Bodrogon Gábor a szokásos közvetlenségével sztorizgat, isszuk minden szavát a 60-as harcsákról, meg a múlt heti ötpluszos csukáról, repül az idő.

Útközben elkezdjük összeszerelni a botokat, ekkor szembesülök a ténnyel, hogy ha már csukázni jöttünk, akkor csak egy jelentéktelen apróságot sikerült otthon hagynom, a csukás dobozomat. Vazz. Levi persze rögtön felajánlja az ő műcsali arzenálját és ugyanezt teszi Gábor is. Válogassak kedvemre. Hohó, nem kell kétszer mondani! 🙂 És ekkor kezembe akadt őbékasága:

Sosem horgásztam még sikeresen topwater csalival, de mindig is szerettem volna. Mivel a partszélben még erősen tartja magát a töklevél úgy érzem megér egy próbát. Gábor megerősít ebbéli elhatározásomban, hozzátéve, hogy több kapásom lesz a békával, mint mással, de kevesebb fog megakadni. Nem baj, egy kísérletet mindenképp megér. Amúgy sem szánom hosszútávra a békát, úgyis egész nap cserélgetni fogom a csalikat, hiszen Gábor készlete maga a bőségszarú egy pergetőhorgásznak.

Végre elkezdtünk dobálni. És beindult az üzlet.

Bármit teszünk fel, mindennel fogunk. Gumival, vassal, wobblerrel, spinnerbaittel, swimbaittel és a topwater békával is. A béka nálam mindent visz. Gábor és Levi folyamatosan váltogatják a csalikat, kísérleteznek. Nálam csak a béka, le se veszem. Elképesztő a kapásélmény, a legnagyobb pergetőpeca ever. Elvarázsol. Sok halat fogtam már pergetve, sok mindennel, de sosem volt még olyan, hogy látom is a kapást. Márpedig a békánál látom, leírhatatlan. Ahogy bugyog a béka a töklevélben és megjelenik mögötte a tolóhullám. Van, hogy alulról veszi le a csuka, van, hogy hátulról, ilyenkor premierplán belelátok a torkába, de a legjobb, amikor úgy ront rá a kroki, hogy a békával együtt kirepül a vízből.

Minden buggyanásnál vizionálom a csukát minden érzékszervem kiélesedik, pattanásig feszült idegekkel várom, hogy robbanjon a felszín, üsse a békát valami őserő. De egyelőre a nagy elmarad. A sokaság amit fogunk jellemzően 40-50 cm között van, bár mindhárman veszítünk szebb krokit is a délelőtt folyamán, nem is egyet. Hiába, a nagyok mindig büntetnek, ha hibázol vagy nem akadnak jól.

És valahol nagyjából itt veszem észre, hogy irtó szomjas vagyok. Parádés délelőtt volt, és bár kifogott darabszámban Levi és Gábor is jócskán beelőz, de messze nekem volt a legtöbb rávágásom a békakirályra, nagyjából 25, és mind elképesztő látványos volt, csak nagyon rossz százalékban akadtak meg. De leszarom, ezt a pecát egy jó ideig semmi nem fogja überelni.

Ekkorra a csukapajtásaink rohamai is érezhetően gyengülnek, meg nekünk is kell egy kis pihenő, úgyhogy Gábor javaslatára átmotorozunk a Tiszára egy kis rekreációs kövesezésre. A béka okozta eksztatikus délelőtt után nem tudok ráhangolódni a kis gumik emelgetésére, elalszom a kapást, úgyhogy ezt az örömöt inkább hagyom Levkónak és Gábornak. Én felteszem a zsebemben talált prey71-et és kezdem húzni a balinoknak. Arra nem kell odafigyelni annyira és újra végig tudom pörgetni a délelőtt eseményeit. Persze üti a balin és persze lemarad. De a kövesező különítmény azért a csónakba emel egy szép kövest egy kisnemest, meg egy csapót. Mondjuk az mit keresett 9 méteren!? 🙂

Tök jó ez, de már rekreáltuk magunkat, és a békakirály is könyörgően mered rám, mi lenne, ha visszamennénk a csukákhoz? Menjünk. JESSSZ.

És bár nem olyan intenzitással, mint délelőtt, de ugyanott folytatjuk. Jönnek a csíkosok. Ja és az idővel is nagy mázlink van. Otthon és az ország 80%-án egész nap zuhog, mi pedig megúsztuk két 10 perces záporral az egész napot. Belenyúltunk, na! 🙂

Komolyan mondom telepített tavakon nincs ilyen móka. Egy kis hiányérzet azért még volt bennünk, ahogy közeledett a nap vége. Délelőtt és délután is vesztettünk több szép csukát, nem tudtunk 60 cm fölé jutni. Persze így is kerek volt a nap, kicsit bele is fáradtunk az intenzív élménybe, úgyhogy délután kicsit viccesen húztuk Levit, hogy már igazán foghatna egy nagy csukát. Fogott! 🙂

Megint egy olyan napon vagyunk túl, amit úgysem lehet elmesélni, át kell élni. Mindenesetre egy újabb történet a polcon, amit majd egy unalmas téli estén elő lehet venni az unokáknak.

Valószínűleg azért a képeknél látványosabban adja vissza a napot a lenti kis videó:

7 thoughts on “csukaszezON

Levi said:
    2016-11-13 - 15:03

Jó peca volt nagyon, remélem lesz még ilyen nap 🙂
    Itt az én videóm nézzétek meg: https://www.youtube.com/watch?v=VtOiwEq0Bt4

Dósa Istvánné said:
    2016-11-13 - 17:57

A nyitó kép mint egy festmény!
    Gratulálok Levinek is és a videóhoz is.
    Biztos lesz még ilyen pecátok 🙂

ridgeback75 responded:
      2016-11-14 - 07:45

Szia Anci! Köszönjük. Élőben még szebb volt! 🙂

[…] már legutóbb csukás vizekre eveztünk, akkor a mai wobblermánia részben kerüljön terítékre a kedvenc csukás wobblerem. Ami […]

3 « Akváriumi horgász said:
    2017-01-27 - 09:07

[…] horgászotthonunkká vált! 🙂 Titkon nagyon bíztam abban, hogy esetleg meg tudjuk ismételni a pár héttel korábbi fantasztikus csukázást.  Az időjárás most nem fogadott minket úgy a kegyeibe, mint legutóbb, barátságtalan hideg […]

[…] augusztus legvégén próbálkoztunk meg a bodrogi csukákkal, de nem tudtuk a tavalyi csukaparádét megismételni. Pedig jól indult. Levi elég korán akasztott egy szép […]