Újra a fekete vízen

Posted on Updated on

20151101_074205

Az őszi szünetben már túl voltunk egy jó kis tavi csukázáson, és egy feledhetetlen tiszai kövesezésen, de ettől még nem kisebb várakozással tekintettünk a közeledő kétnapos Tisza-tavi kalandunkra. Hiába, a horgász már csak ilyen!

Levi nagy elvárásokkal nézett a hétvége elé, szerette volna megfogni az első csukáját a fekete vízből. Reményeit a két héttel korábbi beszámolómra alapozta, amikor is nagyon szépen fogtuk a halat. Próbáltam kicsit lehűteni, mert az előző hétvégén 4 ismerős horgászkollega 3 nap pergetés után már elég erősen csökkenő fogásokról, horgászokkal zsúfolt vízről számolt be. Végül abban maradtunk, ha bármilyen hal összejön a hétvégén, annak nagyon fog örülni.

Szokásos 4:00-ás kelés után indulás, de most csak Budapestig kellett vezetnem, ugyanis négyen vágtunk neki a hétvégének, és LP nyerte meg a sofőr szerepét, úgyhogy átültünk hozzá. A terv a következő volt: első nap LP-ék a nyílt vizet vallatják a nagyobb csukák reményében, de mi Levkóval megnézzük Óhalászit, vélhetően kisebb, ámde biztosabbnak tűnő fogást vizionálva. Második nap pedig aszerint megyünk tovább közösen a nyílt víz vagy zárt morotvák irányába, hogy első nap melyik taktika működött jobban.20151031_113719

Hét óra körül Óhalászi bejáratában leállítottam a robbanómotort, és váltottunk evezőre. ÓhalásziA két héttel korábbi kényelmes helyzethez képest, amikor volt elektromos motorunk így melósabb lett a peca a sűrű helyváltoztatások miatt, de ennél nagyobb bajunk sose legyen! 🙂 Hamar összecsiszolódtunk Levivel, ő kezelte a csónak elején a súlyt, húzta-eresztette derekasan, én pedig eveztem a következő ígéretesnek tűnő megállóhoz. Sajnos azonban a két héttel korábban halat adó helyek mind hallgattak. És csak hallgattak.

A délelőtt folyamán két koppintásig jutottunk, vélhetően kis csapók próbálkoztak a Lutrákkal, de megmérettettek és könnyűnek találtattak! 🙂 Ha hal nem is jött, a lelkesedésünk nem múlt, szorgalmasan dobáltunk tovább és kerestük a halat a reggeli kicsit zimankósabb idő után előtűnő napfényben. És dobtunk. És dobtunk. És dobtunk …

A hétvége első feledhetetlen momentuma dél körül történt. Éppen egy nádbabás részt dobáltunk, Levi spinnerbait-jére ráakadt egy nagycsomó hínár, úgyhogy a víz felszínén tekerte már be a kupacot, mikor megjelent mögötte a tolóhullám … Egy 80 cm körüli csuka durrantott oda felszínen a salátával feldíszített vasnak. Az egész 5 méterre tőlünk. Természetesen elvétette a horgot, pár szál hínárral kellett beérnie! 🙂 Az akció után Levivel egymásra néztünk, és rögtön topwater csalikat akasztottunk a kapocsba. Sajnos azonban többet nem láttuk ezt a gyönyörű jószágot.

Időközben LP rámcsörgött, hogy mi újság. Elmeséltem az eddigieket, úgy döntöttek, hogy bejönnek ők is Óhalásziba, mert a nyílt vízen semmi akciójuk nem volt. Nagyon drukkoltam LP-nek, hogy megfogja az első pergetett halát. LP egy kiváló RSD-s feeder horgász, és még csak most kezdett kacsintgatni a pergetés felé, reméltem, hogy megtetszik neki! 🙂

Kezdtünk beleöregedni a délutánba, mikor valami határozottan leverte a kelét (vagy Kevét by LP 🙂 ). Sajnos a védekezése már nem volt ennyire derekas, de sikerült megfognom a nap első halát, egy kis balin személyében. Jessz! 🙂

És ami ezután jött, na arra mondhatjuk, hogy örömpeca. Láttuk Levivel, hogy egy részen nagy a mozgás a víz alatt, elkezdtük dobálni. És jöttek a koppintások. Mit koppintások, sorozások. Folyamatosan lájkolták a vasat, de sokáig nem akadt meg semmi, úgyhogy nem tudtuk, hogy mivel van dolgunk. Tippeltünk kis balinokra, csapókra, jászokra, de végül kiderült a turpisság. Beleszaladtunk egy vörösszárnyú csapatba!

20151031_154956

20151031_152453_001

20151031_161625

Másfél óra örömpecát okoztak, volt olyan fél óra, mikor nem tudtuk úgy bevontatni a csalit, hogy ne sorozták volna folyamatosan. Zseniális volt! 🙂 És ami megkoronázta a vörösszárnyú sereget, hogy a közelben cirkáló balinoknak is feltűnt a nagy nyüzsgés, és a fényváltáskor elkezdték vámolni a bandát. Mi meg a balinokat! 🙂 Két kicsi és két közepes mellett két nagyobbacska is a csónakba került egy fotó erejéig.

20151031_154206

20151031_153054

20151031_154317

Időközben ránk sötétedett, úgyhogy ideje volt indulni vissza a kikötőbe. Közben a másik csónak is előkerült a holtág másik végéből, és ekkor hallottuk az örömhírt. Ők egy szép csapót és egy csukát ütöttek aznap, és mindkettőt LP fogta! WOW, megvolt a tűzkeresztség, bár LP szerint egy girhes keszeg is keményebben védekezik, mint az a csukesz, amit sikerült megakasztania! 🙂

Az első pergetett hal! :)
Az első pergetett hal! 🙂
És a második. A csukába oltott keszeg.

Már jócskán sötétben értünk vissza a kikötőbe, gyorsan elfoglaltuk a szállást és elszaladtunk vacsorázni. Vacsora közben megbeszéltük a következő napi stratégiát. Úgy döntöttünk, hogy a zárt morotváknak szavazunk bizalmat, a következő napi célunk a Hordódi Holt-Tisza lesz.

A reggeli zimankóban a hosszú csónakázástól kicsit átfagyva érkeztünk meg ebbe a csodálatos holtágba. LP-ék az egyik, mi pedig a másik irányba indultunk, bízva abban, hogy megtaláljuk a holtág csukáit.

Balra el.
Innen jött ki az első csuka

Nem túl régóta dobáltunk, mikor Levi spinnerbait-jét leverte egy szép kis pöttyös, harcos jószág! 🙂 Megvan amiért jöttünk! Levkó első Tisza-tavi krokodilja! 😀

Levi első Tisza-tavi csukája

Nagy volt az öröm, boldog volt a kis horgász, megvolt az első! De ez teljesen az ő napja lett, fogott még utána párat! 🙂

20151101_111555

20151101_120111

20151101_145839

20151101_145850

Szépen sorban jöttek a kristálytiszta-fekete víz gyönyörű színű csukái. Ha tetszett nekik a csali, akkor ettek is a kis mohók. Volt olyan eset, hogy egy fehér spinnerbait-et vezettem, amit a csónakig követett egy csuka, nagyon nézte, de nem verte le, nem tetszett neki. Rádobtam még egyszer, ismét követte, nézte, nem értette mi az, mikor elakadtam egy víz alatt keresztben fekvő fatörzsben. Mondtam Levinek, dobjon rá, ott a csuka. Rádobott, két tekerés után le is verte a csalit a kroki, Levi csalija tetszett neki! 🙂

Nehéz visszaadni azt a fajta szabadságérzetet, amit egy csónakos Tisza-tavi túra nyújt, főleg leírva, úgyhogy összeraktam egy kis videót a hétvégéről, fogadjátok szeretettel.

Most el, de jövünk még! :)
Most el, de jövünk még! 🙂

9 gondolat “Újra a fekete vízen” bejegyzéshez

Levi said:
    2016-02-07 - 17:16

Jó peca volt remélem a következő Tiszatavi peca is ilyen jó lesz

LP said:
    2016-03-08 - 14:31

Atom volt ez a hétvége, nagyon nagy élmény. See you later alligator, remélem az idén az acélos változatokkal hoz össze a sors, nem a keszeg-hibridekkel

ridgeback75 said:
      2016-03-08 - 19:18

Tényleg nagyon jó volt! Idén ősszel megismételhetjük, bár szerintem én idén tavasszal a tilalmak után is megpróbálom, mielőtt még kicombosodik a töklevél.

LP said:
        2016-03-08 - 20:32

Tavaszi túrára lehet, hogy neveznék én is.

ridgeback75 said:
        2016-03-08 - 21:09

Király, ezt beszéljük meg.

Levi said:
    2016-03-09 - 13:21

Én is neveznék

[…] hogy a fenti kettőn kívül volt még egy alkalom, mikor LP is becsatlakozott. Ugye túl volt már az első pergetett halain, de azokat még valami diófaverővel fogta, és azóta beruházott egy normális pergető […]