A balin éve

Posted on Updated on

crunchy_numbers

Most kaptam egy éves riportot a wordpresstől a blog 2015 évi teljesítményéről, egész meghatódtam a bevezetőtől. Röviden arról szól, hogy 2015-ben több, mint 29 000 alkalommal néztétek meg a blogot, ami a fenti hasonlatban 11 teltházas koncertet jelent a  Sydney Operaházban. A dolog szépséghibája, hogy a 29 000 megtekintést nem 29 000 látogató generálta, hanem a harmada, de így is nagyon meghatott a szám …

stat_2015

Köszönöm mindenkinek, aki olvassa a blogot, és külön köszönet a a fő lájkolómnak, Pasónak valamint a két élkommentelőmnek, Levkónak és Levipapának! 🙂

Egy érdekes adat arról, hogy mi érdekelt Titeket 2015-ben leginkább:

Sorrendben a Szigetköz, a Tisza és a Bia Carp Lake. Ha Isten is úgy akarja mindhárom helyet meglátogatjuk 2016-ban is! 🙂

És, hogy honnan olvassátok a blogot? 40 országból! 🙂

worldwide

worldwide2

A száraz statisztikák után egy kis összefoglaló, hogy én hogyan láttam a 2015-ös horgászévet. Nagyon-nagyon sokat tanultunk idén a pergetésről. Ez az első év, hogy a legtöbb horgászatunkat már nem telepített tavakon, hanem vadvizeken ejtettük meg. És csodálatos vizeken. A Dunán (több szakaszán is, a Szigetköztől a budapesti streetfishing-ig), a Tiszán,  a Tisza-tavon, sőt még a Körösre is kikacsintottunk.

Megismerkedtünk új elhivatott horgászkollegákkal, akik közül Ratkai Mikit ki kell emelnem. Nagyon sokat köszönhetünk neki, sok mindent tanultunk tőle, többek között azt, hogy tudunk sikeresen halat fogni a Tiszán, mi az a Júdás-hal, vagy mi köze a csukának az ételfestékhez. Ezeket még nem olvashattátok a blogon, de mindennek eljön az ideje! 🙂

Az, hogy idén a tavak helyett a vadvizeken kezdtünk inkább kalandozni azzal is járt, hogy a korábban tapasztalt halbőség bizony a kezdeti időkben erősen megcsappant, betli követett betlit. A kezdeti sikertelenség arra sarkallt minket, hogy tanuljunk, tanuljunk és tanuljunk. Megtanultunk csendben mozogni a parti kövezéseken, elkezdtük olvasni a vizet, olyan korábban számunkra semmit nem jelentő szavakat értelmeztünk, mint limány, langó, elvágó víz vagy morotva. Minél jobban kitanultuk ezt a világot, annál inkább magával ragadott és annál sikeresebbek lettünk. Észrevehetően megváltozott a hozzáállásunk, alázatosabbak lettünk, megváltozott a sikeresség mértékegysége is. Már nem a kilogrammokban és centiméterekben mérjük a sikereket, mint tavi horgász korunkban, hanem az egészségesen kifogott és visszaengedett halak számában. Persze a kapitális példányoknak ma is örülünk. És néha a halászlének is! 😉

És igen a halak. A horgászat egy csodálatos társasjáték, aminek egy különösen nehéz válfaja a vadvízi pergetés, de mint minden társasjátékhoz, ide is két fél kell. És ebben a játékban játszótársaink a halak, akik sok feledhetetlen percet okoztak nekünk az idei évben. Szerencsére sokan döntöttek úgy, hogy beszállnak a vadvízi pergetéseinkbe egy-egy kör erejéig: csapósügerek, jász- és vörösszárnyú keszegek, csukák, bucók, paducok, süllők, kősüllők, balinok és nem pergetve még néhány márna is. A harcsák viszont nem. Mondjuk célzottan csak kétszer próbáltunk pergetni rájuk, de nem jött össze. Majd jövőre! 🙂 Akik viszont meghatározták az évünket, ők a balinok voltak. Voltak időszakok, amikor szépen fogtuk a süllőt, vagy a csukát sőt egy horgászat alatt 100 db kősüllőt, de ezek mind pünkösdi királyságok voltak. A balin volt az, aki egész évben fel-felbukkant egy-egy fotó erejéig a kezünkben. És tette mindezt úgy, hogy célzottan sosem horgásztunk rá. Voltak köztük kicsik, sőt egészen kicsik, de voltak nagyok is, sőt egészen nagyok is! 🙂 Hogy a jövő évben mi lesz a meghatározó halunk, azt nem tudom, de az idei év egyértelműen a balin éve nekem.

És a végére egy rövid kis válogatás, mert szerencsére minden hónapban sikerül olyan halat fognunk, ami emlékezetes volt. Volt olyan hónap, amelyből nehéz volt kiválasztani, hogy melyik hal kerüljön ebbe a exclusive válogatásba ;), de végül az alábbi kis képes összefoglaló lett az, amivel szeretném megköszönni, hogy egész évben olvastatok!

Január (Huba első süllője, egyben első ragadozóhala)

01_január Február (Awarunára elcsábult dunai paduc)

02_februárMárcius ( Levi rekordlistás csukája – Almásfüzitő)

03_március

Április ( A csuka, akit másodjára sikerült megfognom. elsőre megtépett, de két óra múlva meglett, és visszahozta az első szereléket is! 🙂 )

04_április

Május ( Levi első pergetett dunai balinja )

05_május

Június ( Levi egy szebb csukája. Itt nem a hal emlékezetes, hanem maga a horgászat. Ez volt az az ominózus eset, amikor Matu bedobta a vízbe a kocsikulcsot! 🙂 )

06_június

Július (A biai pontycunami egyik szebb hala)

07_július

Augusztus (Az első dunai balinom)

08_augusztus

Szeptember (Levkó egy szebb dunai balinja, egy elképesztően jó hangulatú pergetésen)

09_szeptember

Október (Levkó első kősüllője a Tiszából)10_október

November (Egy csodálatos dunai fogas)

11_november

December (Az évzáró halam)

12_december

21 gondolat “A balin éve” bejegyzéshez

2015-12-31 - 16:39

Szerintem ez az év volt a legjobb eddig mert vad vizen is sikerült szép halakat fogni meg azért elég szép helyeken jártunk

2015-12-31 - 16:43

Egyetértek! 🙂 A jövő év se legyen rosszabb! 🙂

Ratkai Miklós said:
    2016-01-02 - 05:57

Üdv Pisti! Hasonló jókat kívánok a 2016-os évben is nektek! Köszönöm,hogy megemlítettél a cikkben! Remélem lesz alkalmad-alkalmatok a harcsázásba is belenyúlni itt a Tiszán! Visszavárlak benneteket! Baráti üdvözlettel:Ratkai Miki

2016-01-02 - 08:55

Én köszönöm, hogy tanítasz minket! 🙂 Eddig összesen két bajuszost fogtam életemben, pergetve csak egyet. Ha idén sikerülne megduplázni ezt a számot (azaz fognék pergetve egy harit), azzal nagyon elégedett lennék. Levi kicsit jobban áll, Ő már három bajuszost ütött pergetve. Szívesen megyünk a Tiszára, ahányszor csak a lehetőségek és a körülmények engedik!

2016-01-03 - 13:12

Köszönjük Miki neked is hasonlókat sőt még jobbakat

2016-03-08 - 14:03

Jó volt így visszanézni a tavalyi évet és remélem 2016. még tartalmasabb lesz közös pecákban. 3 dolgot tartok szem előtt az idén: 1) Pergetőbot fixen bekerül a botzsákba, a botzsák pedig fixen a kocsiba. 2) Duna 3) Rámegyek a topkommentelő címre 😉

2016-03-08 - 19:11

Remélem én is, hogy fogunk idén közösen pár sellőt! 😉
      Már látom lelki szemeimmel, hogy elképesztően kiélezett lesz a verseny közted és Levkó között a topdog címért! 🙂

2016-03-08 - 20:51

Ja és minden választ meg fogok köszönni, ezzel duplázom az esélyeimet. Ha Levi minden “köszönöm”-re nyom egy “szívesen”-t, akkor stratégiát kell váltanom.

2016-03-08 - 21:10

Szólok Levinek, hogy komoly kihívója akadt! 😀

2016-03-08 - 21:28

OK, köszi (+1)

2016-03-09 - 13:16

Ja remélem idén is ilyen szépen jönnek a halak sőt remélem még szebben (+1)

2016-03-08 - 14:10

Ja és persze sokadszor is hatalmas gratula és riszpekt a blogért. Tudom, hogy nagy meló van benne, de a Sydney-i Operaházat szerintem még egy Fekete Pákó-Kiszel Tünde duett sem tudná 11x megtölteni 😉 Szóval a 30.000 elég impozáns, büszke lehetsz.

2016-03-08 - 19:13

Köszönöm! Igazából nincs benne olyan nagy meló, meg szeretem is csinálni. A képeket amúgy is megcsinálnám, egy poszt megírása pedig ~15-20 perc. A nagy meló, hogy legyen tartalom, azaz a halat megfogni! 🙂

2016-03-09 - 13:14

Nem szoltál apa!

2016-03-09 - 19:12

De észrevetted magadtól is! 🙂

2016-03-09 - 13:14

LP úgy érzem stratégiát kell váltanod

2016-03-09 - 14:08

Nagy verseny lesz, hajrá, pörögjön a számláló

2016-03-09 - 19:15

Látom keményedik a meccs! 😀

2016-03-08 - 20:52

És már most megjósolom, hogy a blog legaktívabb napja 2016-ban a nőnap volt. Vagyis lesz.

2016-03-08 - 21:12

Megnéztem a statisztikát, a látogatók számát tekintve már most sincs benn az első harmincban, pedig még csak március eleje van. De a kommentek számát nézve könnyen lehet befutó! 🙂