Petke for President

Posted on Updated on

20151024_074709

Talán észrevettétek, hogy egy ideje nem írtam az Almásfüzitői bányatóról, pedig korábban sűrűn felbukkant a blogon. Nos ennek egészen prózai oka van, az idei évben gyökeresen megváltoztak a horgászati szokásaink, idén először többet horgásztunk folyóvízen, mint tavakon. Viszont tudtuk, hogy november 9-én bezár a tó, és csak jövő márciusban nyit ki újra (ami egyébként egy ilyen intenzíven horgászott tavon nagyon helyes, szegény halaknak is kell a pihenő), és a régi szép emlékek, na meg a vérpontyok miatt úgy döntöttünk, hogy meglátogatjuk még egyszer ezt a szívünknek kedves tavat.

Levkó sajnos nem tudott velünk tartani (hiába a gimnáziumi előkészítő fránya dolog), így Petke, Pít és én vállaltuk azt a nemes feladatot, hogy a változatos mederalakulatokkal és nagy mélységekkel tarkított víztömegben megkeressük uszonyos barátainkat. Alapvetően mindhárman egy közös céllal (reménnyel?) vágtunk neki a túrának, mégpedig, hogy Petke fogjon halat. Lekóval együtt Peti is egy nagyon ügyes, nagyon kitartó horgásszá cseperedett, így nem voltak alaptalanok a reményeink. Mondjuk azt azért nem gondoltuk, hogy ennyire le fog mosni minket a pályáról, de mindent a maga idejében! 😉

Fél 7 körül, kitartóan csepergő esőben értünk ki a tóra, és mivel sokan voltak, letett botos kishalas rablóhalazás mellett döntöttünk. Amíg Petke és Pít bedobták a szerelékeiket, addig én elmentem intézni a napijegyeket. Mire visszaértem, ezzel a képpel fogadtak a fiúk:

Szibériai tok

Petke bemelegítésnek ütött egy szép tokot, úgyhogy a túra célja már viszonylag korán teljesült, de azért még bíztunk az eredményes folytatásban. Nem is kellett túl sokat várnunk, talán ha egy óra telt el, mikor egy füstölős kapással vitte valami a szerelék végén a kishalat. Peti derekasan küzdött a vonal másik végén tomboló, elemi erővel küzdő kollegával, volt is a fárasztás közben egy-két deja vu élményem. -Nem bírom, segítsetek! Nem bírom. De bírta, pont, mint Levi! 🙂 Pár perc fárasztás után mondtam a fiúknak, hogy szerintem ez ponty lesz. Korábbról volt már némi tapasztalatom az itt lakó kishalevő vérpontyokról … A lottó ötösöm jönne így be. A fárasztás végén ugyanis Peti egy gyönyörű 7,40 kg-os tükröst tartott a kezében.

Vértükrös

Hiába, ilyenkor ősszel már kell a fehérjedús étrend a téli tartalékokhoz …

Időközben az eső is alábbhagyott, és ennek, illetve a két szép halnak köszönhetően, emelkedett hangulatban társalogtunk, be is néztünk pár finom kapást, de nem túlzottan zavart. Viszont pár óra múlva ismét egy finomnak induló kapás kezdett átváltani szép határozott emelésbe. No nem úgy vérpontyosan, inkább úgy süllősen. A bevágás után karikába hajló bot, illetve a Petke és a hal között kialakuló nagy küzdelem láttán azért kezdtem úgy lenni a dologgal, hogy talán mégis ponty. Mert ha süllő, akkor bazi nagy lesz! 🙂 De egyik sem lett, pár perc fárasztás után egyszer csak felbukkant a felszínen egy gyönyörű 5, nem 6, öööö inkább 8 kilós csuka! Én ilyen hosszút még nem láttam. És tényleg. Az eddig leghosszabb csukát, amit élőben láttam, Levi ütötte, és 96 cm volt faroktőig. Peti csukája kereken 100 cm volt faroktőig, de még hosszabbnak tűnt, mert jóval vékonyabb volt, mint anno Levkóé … Gyönyörű kapitális hal.

Méteres csuka

Őcsukasága úgy döntött, hogy a parton se adja fel a küzdelmet, úgyhogy úgy odakapott Pít kezére, mint egy pit-bull. Sosem láttam ilyet még korábban. A gyönyörű hal már horogszabadítás után feküdt, amikor Pít a feje közelében nyúlkált, rákapott a kezére. Sógornak folyt is a vére, és ezt látva Petke nem mert felvenni a csukát kézbe. Én viszont úgy voltam vele, hogy a földön fekve nem jönnek ki az igazi méretei, úgyhogy megfogtam egy fotó erejéig.

Én csak a biodíszlet vagyok.

Petkének a nap végén elmondhatatlan volt az öröme. Az ilyen pillanatokért érdemes …

Történetünk október közepén játszódott, a tó november 9-én zárt be. Peti kérdése: -Apa, amíg bezár, addig lejövünk még legalább ötször-hatszor? 😀

Ötször-hatszor ugyan már nem jutottunk le, de egy alkalommal még igen, mert a fentiek után természetesen Levkó is szeretett volna egy próbát tenni. Nem sikerült rosszul, egy 9,5 kg-os vérpontyot ő is ütött! 🙂

Vérponty

Sógornak a vérponty ugyan nem jött össze, de helyette egy 4 kg-os véramúr igen. Amúr kishalra! Megbolondult ez a világ! 🙂 Az amúrról sajnos fotó nem készült, mert Pít szégyenlős! 😉

8 gondolat “Petke for President” bejegyzéshez

Levi said:
    2015-11-23 - 18:13

Nem rosszak ezek a letett botos pecák,de azért a pergetés jobban tetszik

2015-11-23 - 18:18

Mindkettőnek megvan a maga hangulata, de a pergetés nekem is jobban bejön! 🙂

2015-11-24 - 10:42

Gratula fiúk, nagyon szép halak! Jó kis Jurassic-tó, ahol még a pontyot és az amúrt is kishallal fogjátok, gondolom a Júra időszakból ottmaradt velociraptor DNS fokozatosan szivárog és teszi vérszomjassá a helyi faunát.

2015-11-24 - 13:06

Köszönöm Keresztfiam és Levi nevében is! 🙂 Tetszik a megközelítés, de a vigasság odaát van. Nem szivárog itt semmilyen DNS, ők maguk a raptorok, csak működik a kamuflázs! 🙂

2015-11-24 - 10:44

És légyszi’ szóljatok, ha már tervezitek a márciusi pecát a Jurassic parkba 😉

2015-11-24 - 13:08

Hát a március keserves hónap nekünk, tilalmas a kősüllő, balin, süllő, csuka … De csak elütjük valahogy az időt Almásfüzitőn, vagy D1-en fekázva! 😉 Mindenképpen szólunk! 🙂

2015-11-24 - 14:07

Márciusban azért vérpontyra vagy T-Rexből klónozott naphalra remélem szabad pergetni 😉

2015-11-24 - 14:16

Hogyne szabadna! Illetve akkor van a szezon unikornisra, sárkányra és volpentingerre is! 😉