Hegyek között

Posted on Updated on

Magas hegyek között, hol a tenger hupikék, ott laknak ők a törpikék.

No meg a csukák.

20150425_102819

Dunai pecáink során többször elmentünk a Búbánatvölgy mellett, és sokszor fel is merült, hogy meg kellene nézni a völgy tavait, amik elég jó hírű horgászvizek (Kerek-tó, Dédai-tó), de idő hiányában mindezidáig háttérbe szorultak, mindig volt más célpont, aminek nagyobb volt a prioritása. Viszont időközben a Bottyán-tóból békéshalas tó lett, és a tó ragadozóállománya átköltözött a völgy egyik tavába (Mini-tó), ami C&R pergető tóként üzemel. Levi időnként finoman kifejtette abbéli óhaját, hogy nagyon szeretne pergetni ezen a tavon. Így hát úgy alakult, hogy egy szép napos áprilisi szombaton ellátogattunk a Búbánatvölgybe. Hogy a végére búbánatosak voltunk e, legkésőbb a poszt végén kiderül! 🙂 Hű, ez nagyon ripacs módon hatásvadász duma lett, de hiába, itt a blogon erős a kontent, na! 🙂

Miután megérkeztünk a völgybe, egy dolgot rögtön megbántam. Mi a lófaxért nem jöttünk mi ide korábban!? Gyönyörű a környezet, ami korábban a Bottyánnak nagy hátránya volt, hogy főút mellett fekszik, annak itt nyoma sincs, érintetlen, vadregényes környezetben kergetheti a halakat az egyszeri pecás.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

A pergető tóra a napijegyet a Kerek-tónál a Vadkacsa büfében lehet megvenni, az ára 2 000 jó magyar forint. Miután megvettük a jegyeket, kicsit érdeklődtem, hogy mennyire megy a hal. A válasz tömörön annyi volt, hogy jól, kicsit bővebben, nem jól. Előző nap akik voltak betliztek, de három nappal ezelőtt volt, aki 5 csukát fogott. Mindegy, menjünk, meglátjuk.

Elég laza napot terveztünk Levivel, így csak 10 óra körül értünk ki, és ekkor ért ki a tógazda is, aki a Bottyánról hozta az utolsó adag ragadozót a tóba. Persze segítettünk a telepítésben! 🙂

20150425_103426
Települnek a csukák …
20150425_103456
… és a harcsák is.

Szóba elegyedtem a tógazdával, aki elmondta, hogy bár ugyanannyi, sőt több hal van a tóban, mint a Bottyánban volt, itt egyáltalán nem jellemző az a fajta csukaparádé, ami ott volt, tehát itt nincsenek 10-20 egyedszámú csukafogások naponta, a jellemző, 1-2 csuka / nap. Gondolom, ennek több oka is lehet, más a mederalakulat, sokkal vadregényesebb a part, és ami rögtön szemet szúrt, hogy rengeteg takarmányhal van a tóban. Rajokban úszkáltak a szélhajtók, bodorkák, vörösszárnyúak. A Bottyánon sosem láttam ezt a fajta takarmányhal bőséget, bár, hogy ennyi csuka, harcsa, süsü települt a tóba, itt sem tudom, hogy meddig fog tartani.

A telepítés után 11 körül neki is fogtunk a kemény munkának, elkezdtük körbepergetni a tavat! 🙂 Az első csuka nálam jelentkezett egy másfél körüli gyönyörűség személyében.

Nem egy szörnyeteg ...
Nem egy szörnyeteg …
... alulról közelítette a másfelet ...
… alulról közelítette a másfelet …
... de gyönyörű, egészséges jószág.
… de gyönyörű, egészséges jószág.

Ezúton is meg kell dícsérjem Levit, egyre jobb képeket csinál!

A délelőtti etapot nem nyújtottuk túl hosszúra, délben úgy döntöttünk, irány a Vadkacsa büfé, egy kiadós ebédre. Hiába, kicsit hedonista nap volt! 🙂 Az ebéd egyébként kiváló volt, úgyhogy tele hassal a kívánatosnál egy fokkal kevésbé lelkesen álltunk neki a délutáni pergetésnek. Hiába, ez egy kemény meló, de valakinek ezt is meg kell csinálnia! 😉

A délután folyamán Levié volt az első kapás, és egy szebb, kétkilós csuka lett az eredménye.

Valami felbukkant a habokban.
Egy gyönyőrű színű ...
Egy gyönyőrű színű …
... kettes csuka.
… kettes csuka.

Nagyjából egy óra múlva nekem volt egy szép rávágásom, de nem csukásan védekezett, hanem amúgy harcsásan. De, hogy mi volt, nem tudtuk meg, mert fárasztás közben leakadt. Három óra körül úgy döntöttünk, hogy jövünk még ide, de mára búcsút veszünk a völgytől.

Tényleg csodálatos a hely, itt madártávatból is meg tudjátok nézni:

8 gondolat “Hegyek között” bejegyzéshez

2015-05-11 - 13:10

szép kis csukák jó kis bejegyzés

2015-05-11 - 17:08

Köszönöm. Főleg az a szép, amit Te fogtál! 🙂

LP said:
    2015-05-11 - 14:17

Nagyon szép környék, ez akkor most a Kerek-tó volt?

2015-05-11 - 17:10

Mi a Mini tavon pergettünk, ki fogjuk próbálni a Kerek-tavat is, de ott most nagyon sokan voltak, úgyhogy oda vélhetően hétköznap érdemes menni. A videó első felében a Mini-, második felében a Kerek-tó szerepel. Keress rá a google maps-en a völgyre, ott jól látszik, hogy helyezkednek el a tavak.

2015-05-21 - 18:34

Az is szép amit te fogtál csak egy kicsit kisebb nem sokkal

2015-05-21 - 18:52

Legközelebb se legyenek csúnyábbak! 😉

2015-05-21 - 18:53

ja lehetnek nagyobbak is

Egy sűrű óra « Akváriumi horgász said:
    2015-06-23 - 15:41

[…] cél a Búbanatvölgy volt, amiről korábban már írtam itt. Tekintve, hogy Matu is jött, és úgy éreztem, hogy Dórikánál is elkelhet még egy kis […]