Big Gun

Posted on Updated on

Ha unod a csukákat, akkor skippelj, bár talán érdemes lesz maradni! 😉

pike_danger

A február úgy elrohant mellettünk, mintha nem is lett volna, és tudtuk, hogy március elejétől minden általunk előszeretettel kergetett ragadozó tilalmas jószág lesz, úgyhogy ki kellett használnunk az utolsó lehetőséget. Így hát március elseje vízparton ért minket. A süllőtilalom másnap kezdődött, gondoltuk megkísértjük a jószerencsénket hátha utolsónak még sikerül fognunk egy szép süsüt.

Levivel ketten csaptunk a lovak közé, és egy letett botos peca mellett döntöttünk. Alapvetően a pergetést részesítjük előnyben, viszont szeretett bányatavunkon pergetve már fogtunk több csukát, de letett bottal, taposott kishallal még egyet sem. Mivel a krokodilpofájúakra már egy hónapja tartott a tilalom és még egy hátravolt belőle, ezért lemondtunk a pergetésről, bár azt mondják, hogy ha a csuka a násszal van elfoglalva, akkor nem eszik, de jobb a békesség.

Hajnalhasadáskor -8 fokban indultunk neki a süsükergetésnek, de szerencsére a hőmérő higanyszála folyamatosan kúszott felfelé, ahogy emelkedett a Nap. Talán a +10 fokot is elérte a hőmérséklet, de Levkó így is fázott, úgyhogy odaadtam neki a termopulcsimat, hogy vegye fel a kabátja fölé. A fagyasztóból elővett snecik a kifejezetten süllős szereléken pihentek a vízben, mi pedig a parton, mert aznap a süsük úgy döntöttek, hogy nem elég kívánatosak a fagyasztott szépségek.

Mivel hal nem jött ...
Mivel hal nem jött …
... elszórakoztattuk magunkat! :)
… elszórakoztattuk magunkat! 🙂

Egy hatalmas előnye van még az ilyen letett botos pecáknak. Sehol nem tudok olyan jókat beszélgetni Levivel, mint ezen alkalmakkor, igazi nyitott apa-fiú beszélgetések jönnek össze ilyenkor.

De, hogy a pecára visszatérjek, néhány eseménytelen óra után Levi feeder botján valami felcsapta a kapásjelzőt. A túra egyik remélt célja volt, hogy Levi felavatja a feeder botját, amit a Jézuska hozott. Szóval valami felcsapta a kapásjelzőt, de nem süsüs módon óvatosan, hanem amúgy pontyosan, ha nincs kiengedve a fék, a botot is viszi. Akármi is volt a vonal végén, elemi erővel küzdött, Levkó két kézzel kapaszkodott a karikába hajlott botba. Persze tippelgettünk, felmerült a nagy ponty (volt már ilyen korábban 🙂), nagy tok, valamint a harcsa, mint esélyes jelölt. Hosszú percekig tartott a küzdelem, a kis ember nagyon próbálta felőrölni ellenfele erejét, de az csak nem akart fáradni. Levi mondta, hogy nem bírja tovább, segítsek neki. A Te halad fiam, tarts ki! Kitartott. Egységnyi idő múlva sikerült a felszínre kényszerítenie az ellenfelet, mikor felbukkant, akkor megállt bennem az ütő. Méteres csuka, süllős szerelék, harapásálló előke nuku. Bassz. Lepergett előttem a fél évvel korábbi küzdelem, amikor Levi elvesztette a 8,30-ast. Mindenestre buzgón elkezdtem imádkozni, és előkaptam a 20D-t, hogy csináljak gyorsan pár képet a küzdelemről. Igen ám, de a 20D nem működött, pestiesen szólva beaadta a kulcsot. A mobilom pedig lemerült. Neeeeee! Ilyen a mesében sincs. Közben Levi leizzadva, de hatalmas boldogsággal az arcán állt a nem mindennapi jószág felett, ugyanis sikerült megszákolni. Elképesztően szép, gyönyörű kapitális csuka feküdt előttünk, aki láthatóan már túl volt az íváson. Faroktőig 96 cm, farokvégig méter feletti, kereken 8 kg-os csodálatos hal. Muszáj valahogy megörökíteni, nem lehet, hogy erről ne legyen kép. Valahogy sikerült életet lehelnem a mobilomba, kereken 1% töltöttségett mutatott az akksi. Kettő darab képet sikerült készítenem vele, mikor teljesen elsötétedett a képernyő, pedig szívesen csináltam volna még párat. Bár Levi alighanem hálás volt, hogy csak két kép készült, mert a hosszú fárasztás közben kimerült karjaival alig bírta megtartani ezt a kapitális jószágot. De azért hősiesen mosolygott! 🙂 Mivel nem tudtam visszanézni a képeket, nagyon izgultam, hogy jól sikerüljenek. Íme:

Jobban örültem neki ...
Jobban örültem neki …
... mintha én fogtam volna.
… mintha én fogtam volna.

Sajnálom, hogy nem sikerült több képet csinálnom, mert így nem igazán jönnek le a méretei. Felülről nézve olyan széles volt az agykoponyai része, mint egy póninak. Elképesztő elmény volt egy ilyen halat kézben tartani. Igen, én is megfogtam! 🙂

Nagy volt a boldogság, stílusosan ilyenkor kellene bontani egy ilyet:

pike_beer

Vagy egy ilyet! 🙂

pike_wine

Ennyit arról, hogy ezen a tavon kishalra nem jön csuka! 🙂 Hogy tetézzem, jött még egy. Szintén Levinek. Szinten nagy volt, talán 6 kg lehetett. Levi derakasan megküzdött vele, pár perc fárasztás után felhozta a víz felszínére, de nagyon vékony szájszéli akadása volt, és kipattant a horog a szájából, mielőtt megszákoltuk volna. De nem lett sírás a dologból! 🙂

Egy rövid bekezdés erejéig visszatérve a képekre, a két mobilos képnek elég csapnivaló lett a minősége, de a PS ilyenkor nagy segítség! 🙂

Előtte - utána
Előtte – utána

Márciust kihagytuk a tilalmak miatt, úgyhogy a következő beszámolóm már jelenidőben, az első áprilisi kalandunkról fog szólni.

8 gondolat “Big Gun” bejegyzéshez

az a szerencse

krizsanpal said:
    2015-04-18 - 06:35

Kedves főszereplő nagy gratula az nagy halhoz!! + a szerzőnek is grat, jó kis írás!!

2015-04-20 - 12:09

köszike

Bogyo_bacsi said:
    2015-05-05 - 10:04

Gratula a nem mindennapi fogáshoz. Szép munka ;o)