Az élőn

Posted on Updated on

Mielőtt rátérnék a Dunára, egy rövid bekezdés erejéig bányatavazunk egyet.

Biztos Ti is voltatok úgy, hogy már indulni kellett, de dobtatok még három utolsót. Meg még hármat, meg még hármat … Valahogy így voltam én is a kedvenc bányatavammal. Elvileg megvolt az évadzáró pecánk a tavon, de azután egy napfelkelte ott ért. Meg mégegy.

Ki nem hagynám

A két alkalomból az első adott halat, de csak egyet, egy egész napi pergetés után.

Kis csinos

Vele a Gyulán fogott süsümet is sikerült alulmúlnom, úgy látszik az év vége nem a kapitális halakról szól nekem. De igazából nem is számít, mert a pergetve fogott süllő mindig nagy öröm, legyen is bármekkora. Amúgy is a fészbúkon, horgászblogokon mindenki kiteszi a csúnya nagy, vén süllőit, bezzeg én ilyen szép csinos kicsiket is tudok fogni! 🙂

Pár év múlva veled, ugyanitt

Az utolsó alkalom terített betlit hozott, és a tó is bezárt, úgyhogy ideje volt új pálya után nézni.

A Dunát már vallattuk Levivel egy ideje, de csak holtágak, öblök voltak eddig a pályáink. Tamás szólt, hogy szépen eszik a süllő az élőn, menjünk ki vele nyugodtan. A terv az volt, hogy 4-kor már kint leszünk a vízen, ez nekünk hajnal 2-es kelést jelentett, mert még Tamásért is fel kellett menni Pestre. Hát mit mondjak, kevés olyan dolog van, ami miatt 2-kor felkelek, de a horgászat köztük van! 🙂 Szigorú menetrendet tervezett aznapra Tamás, 4 körül wobblerekkel kezdünk az élőn, majd amint világosodik váltunk gumikra, napközben benézünk csukázni egy közeli öbölbe, alkonyatra pedig vissza az élőre süllőzni. Hm, elég feszes napirend, ha magunk vagyunk, kicsit lájtosabban nyomjuk, de belefér, szerintem jól fogunk este aludni! 🙂

Négykor leparkoltam a kiszemelt helyen, és éreztük már az autóban is, hogy fúj a szél, de mikor kiszálltunk, akkor esett le, hogy ez bizony elég keményen fúj. Mindegy, tök sötétben összeszereltük a botokat, és mentünk pergetni. Azután fordultunk is vissza, mert akkora szélvihar kerekedett, hogy a wobblerekkel semmit nem tudtunk kezdeni. Visszaültünk a kocsiba, vártunk a pirkadatot. Levi is várta, csak ő bőrön át szemlélte a külvilágot, és gyanúsan hortyogott! 🙂

Pirkadatkor cseréltük a wobblereket gumira, és mentünk vadászni a süllőkre. Mondjuk a vízhez lemenni sem volt a legegyszerűbb …

Horgászhely
A kép nem adja vissza, de nagyjából négy métert kell lemászni a meredek kövezésen, mire horgászni tud az ember.

Néha gondolkodom rajta, hogy nem vagyunk normálisak, de mit csináljak szeretem, és Levi még nálam is jobban.

Szóval leküzdve a viszontagságokat, megkezdtük a horgászatot, és megfizettük az újabb tanulópénzt. A legnagyobb jigfejek, amikkel rendelkeztünk 10-12 grammosak voltak, amikkel esélyünk sem volt végigkopogtatni az aljzatot, csak lebegtek a gumik a sodrásban. Tamás 25 grammos jigfejekkel leért az aljzatra. Elmondta, hogy 16 g-tól 35 g-ig 2 grammonként be kell tárazni jigekből, mert mindig változó, hogy mekkora fejek kellenek. Függ a vízmélységtől, sodrástól, hogy mi az ideális súly. Az ideális pedig az, amikor emelés után 3-5 mp telik el, mire a gumi koppan az aljzaton.  Tamás megmutatta, hogyan kell sodrásban használni a gumikat, a pergetés más technikát kíván, mint állóvízen. Nagyon sokat tanultunk akkor és ott.

Amíg mi Levivel gyakoroltuk a tanultakat, addig Tamás halat fogott! 🙂

1,80-as szép dunai süsü
Ekkora jigfejekből be kell táraznom
Tamás nagyon ferdén áll! :)
Tamás nagyon ferdén áll! 🙂

Az aznapi további terveket keresztülhúzta a szélvihar és a zuhogó eső, úgyhogy az egész napra tervezett pecának 10 órakor vége szakadt. Ezalatt az idő alatt is rengeteget tanultunk, meglátjuk, legközelebb hátha szerencsénk lesz az élőn! 🙂

3 gondolat “Az élőn” bejegyzéshez

Bogyó_bácsi said:
    2015-01-21 - 16:22

Évek kérdése, mire az ember otthonosan mozog már a Dunán, és még így is gyakori a betli. :o)
    Sokan hamar feladják, pedig aki kitartó, az olyan halakat foghat, amit tavon sosem… ;o)

ridgeback75 said:
      2015-01-21 - 16:32

Évek múlva térjünk vissza erre egy sör mellett. Én állom! 🙂