Almás vizű tó avagy az aszfalttúró tic-tac-tok

Posted on Updated on

Nem is tudom, hol hallottam először az almásfüzitői kavicsbánya-tóról. Talán a fishing&hunting-on. Végül is makk kilenc, a lényeg, hogy Levinek mondtam egyszer, hogy megnézzük, főleg azután, hogy Píték voltak lent a nyáron, és elég pozitívan nyilatkoztak a tóról.

Almás vizű tó

Ezt már el is felejtettem, mikor egyszer Levkó rákérdezett, hogy mikor megyünk az almás vizű tóra. Először nem is értettem. Hova? Az almás vizű tóra. Pár másodprec után leesett, hogy Levi bizony Almásfüzitőre gondol. Ja, hogy oda!? Legyen most hétvégén, mondtam neki. Futottam egy kört a szomszédnál, nem kellett győzködni őket, csatlakoztak csapatostul. Illetve a neten összeismerkedtem a kedvenc horgászblogom szerzőjével, Tamással, aki szintén azt mondta, hogy bár reggel a Dunán kezdenek, de utána átjönnek a tóra. Király, legalább megismerem élőben is.

A tóról annyit érdemes tudni, hogy egy 12 ha nagyságú klasszikus bányató, és mivel kavicsbánya volt, kristálytiszta a vize. A halőr nagyon jó arc, érdemes beszélgetni vele, szívesen osztja meg az infókat a tóról. A felnőtt jegy 1000 Ft két botra, a gyerek 500 Ft, egy botra szól. Baráti árak. Ha valaki halat akar hazavinni, azt napi áron meg kell vásárolni.

Megérkezésünkkor láttuk, hogy a tó egyik fele foglalt, mint kiderült horgászverseny zajlott a két helyi kocsma törzsközönsége között. Mondjuk nem hazudtolták meg, hogy milyen színekben versenyeznek, percről-percre emelkedett a hangulat, tudnám mitől! 🙂 Viszont, ahogy elhaladtunk mellettük, láttuk, hogy egy szebb halat fárasztanak. Jó kezdet!

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Mivel gyerkőcökkel mentünk, nem tisztán pergetésre készültünk, vittünk magunkkal letett botokat is. A fiúk elkezdtek pergetni és pontyozni, Dórikám viszont az elején inkább a fényképezéssel és a spiccbotos horgászattal foglalkozott.

Egy idő után megkérdeztem tőle, nincs e kedve pergetni. Eleinte ódzkódott tőle, de miután beszállt Sziszi is, megjött a kedve. De még, hogy. A csajok egy idő után kijelentették, hogy ez nagyon jó móka, és mindketten pergetőbotot kérnek a Jézuskától, Dórika természetesen ciklámen színben. Ez mondjuk okozott egy kis fejtörést, de már beszereztem (Okuma pink pearl bot + orsó)! 🙂

Dórinak ezt a szettet hozza a Jézuska.

A pergetéssel egyelőre sokra nem mentünk, a legnagyobb halaink az apró csapók voltak. Úgy voltam vele, mivel amúgy is Dórinak segítettem a pergetést tanulgatni, hogy az egyik snecit, amit fogott, felteszem fenekezve, lássuk mi lesz. Közben továbbra is a csapók lájkolták a lányokat, fiúkat leginkább, de darabosabbat csak Pít tudott akasztani.

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Közben fél szemmel természetesen figyeltem a fenékre letett botot. Egyszer csak látom, hogy valami nagyon óvatosan emelgeti a kapásjelzőt. Rögtön odamentem, de bárki volt is a vonal végén, nem kapkodta el a dolgot, nagyon óvatosan kapott. Nagyjából 3-4 percig tartott a játszadozás, mire elindult a kishallal. Süllőre gyanakodtam a kapása miatt. Bevágás után éreztem, hogy komolyabb hallal van dolgom, gyönyörűen görbült, bólogatott a feeder spicce. A vonal végén a kollega nagy erővel küzdött, de egyáltalán nem úgy, mint egy süllő, próbált folyamatosan lehúzni a fenékre. Harcsa lesz, mondtam a körém gyűlt drukkereknek. Pár perc küzdelem után megláttuk a piros sarokban lévő versenyző körvonalait, majd egy gyors szákolás után partra is került. Lett is izgalom, mert bár bajuszos volt, de nem harcsa volt, hanem ő:

Halunk, aki kiköpött Pinokkió, esetleg Cyrano, egy lénai, vagy szibériai tok, az ő ikrája a fekete kaviár. Annyira megöröltünk eme faunaidegen, ámde gyönyörű halnak, hogy rögtön hosszas beszélgetésbe kezdtünk az életmódját illetően, ahol is Pít kifejtette, hogy a tó fenekén túrja az aszfaltot! Aha! Ezek szerint ez nem is egy lénai-, hanem egy aszfalttúró tok. Hiába, Pít is izgatott lett! 🙂

Időközben Tamásék is megérkeztek és végigpergették a tavat, de egy árva rávágásig sem jutottak. Elég hideg, szeles idő volt, úgyhogy két óra környékén elkezdtünk pakolni, és egy nagyon élménydús nap után elköszöntünk a tótól. De a napnak ekkor még nem volt vége! 🙂

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Este kaptam egy emailt Tamástól, hogy a kitartásuk meghozta gyümölcsét, négy óra körül beindultak a ragadozók, és sikerült pergetve nyakoncsípnie egy csukát és két süllőt, 1,5 kg, 2 kg és 2,2 kg súlyban. WOW! Gratula! Ide még biztosan jönnünk kell! 🙂

2 gondolat “Almás vizű tó avagy az aszfalttúró tic-tac-tok” bejegyzéshez

Bogyó_bácsi said:
    2014-11-11 - 09:08

Szia!

Gratulálok a szép tokhalhoz. Amúgy szibériai tok. :o)
    Üdv.

Tom

ridgeback75 said:
      2014-11-11 - 10:22

Köszönöm! 🙂
      Igen egy szibériai vagy lénai tok, mindkét elnevezést használják. Később még voltunk lent párszor a tavon, nagyon megszerettük, csavartunk ki szép halakat, de süllőből a méret elmaradt az általad fogottaktól! 🙂