Ismét jót kártyáztunk

Posted on Updated on

2011/2012 telén jött a fantasztikus ötlet, hogy gyerünk pecázni, de nézzünk valami új tavat. Találtunk is egy jónak tűnő helyet, a Római-tavat.

Huba és Arab felszedtek Bián 9 körül, ezután indultunk, de Tatabányán még egy órát vásárolgattunk a madaras teszkóban, majd 11 óra magasságában megérkeztünk a tóra. Az hozzátartozik a sztorihoz, hogy pöti hideg volt, -10 cfok körül. Nem kicsit lelkesen kiszálltunk az autóból, ekkor kezdett gyanús lenni, hogy mintha … öööö … be lenne fagyva a tó. És igen, nem csalt meg a hatodik érzékünk szemünk, a büfében közölték, hogy sajnos be van fagyva a tó, és feltörni sem tudják. WTF!? – a rutin ( teljes hiánya ), ugye.

Természetesen nem estünk kétségbe, készültünk ám mi nagyon az ottalvós pecára, volt nálunk kellő mennyiségű pia hideg és meleg élelem, meg persze kártya. Jöttek a jobbnál-jobb ötletek, menjünk panzióba, keressünk wellnesst, de azután leesett a tantusz, hogy Tata a tavak városa, úgyhogy tuti lesz itt a környéken valami másik tó, ahol lehet pecázni. Mindhárman viszonylag értelmes emberek vagyunk, de valamiért annyira megörültünk az ötletnek, hogy szent meggyőződésünkké vált, hogy Tatán találunk olyan tavat, ahol alacsonyabb a víz fagyáspontja, mint a többi édesvíznek! 🙂

Ilyet persze nem találtunk, viszont találtunk egy jó nagy tavat, ami be volt ugyan fagyva, de garantálták, hogy feltörik előttünk a jeget csónakkal, és tudunk horgászni. A házak is téliesítettek voltak, jó meleg volt bent, úgyhogy kapva kaptunk az alkalmon, és béreltünk egy napra egy házat.

Nos … a pecából nem sok lett, mert tényleg feltörték előttünk a jeget, de az rohamtempóban fagyott vissza, úgyhogy a szerelékeink többször csattantak a jégen, mint a vízben. Kb. 2 óra szenvedés után felhagytunk az egésszel, és csaptunk egy hajnalba nyúló kártyapartit.

Otthon utánanéztünk, kiderült, hogy a tatai Derítő-tó volt az, ahol “pecáztunk”. Ahogy utánanéztünk ennek a tónak, sok hideget, de sok meleget is olvastunk róla. A rekordfogások mindenesetre meggyőzőnek tűntek:

Deritő_tó_rekordok
Derítő-tavi rekordok

Nem tudom, hogy mennyire frissek az adatok, a bojlistavak.hu-ról vannak. Mondjuk az kicsit gyanús volt, hogy bojlis tóként tartják számon, ugyanis a bojlizás az a horgászmódszer, amit máig nem sikerült megkedvelnem. Igaz még ki sem próbáltam, mert eléggé idegenkedem ettől a módszertől, de megértem azokat, akik 20 – 30 kilós pontyokat akarnak fogni.

Tata, Derítő-tó

Szóval, úgy döntöttünk, adunk még egy esélyt a tónak, és a hármak mellé csatlakozott sógor, Andris, és Laci, aki fogott már 17 kg-os amúrt a Dunán. Igaz, csak a telefonján mutatott róla egy gyenge minőségű képet, úgyhogy lehetett PS! 😉

Hát .. nem is tudom, mit mondjak. Laci hozott halradart, még egy csónakot is béreltünk, de a tónak az a része, amit beeveztünk, elég nagy csalódást okozott. Nagyon alacsony volt a víz <1 m, és tiszta iszap volt az alja. De! Sógorék ügyességének köszönhetően, nem maradtunk hal nélkül. Fogtak Andrissal két kárászt. Illetve egyet, de sikerült 2x kifogniuk ugyanazt a szegény kis sérült halat. Mondjuk sok időt nem adtunk a tónak, inkább ismét kártyáztunk egy jót!

Természetesen messzemenő következtetést nem érdemes levonni két pár órás horgászatból. Lehet, rosszkor voltunk, rossz helyen, vagy tényleg annyira túletetik a horgászok a bojlizás miatt a halakat, hogy csak sok etetéssel foghatók, vagy csak simán bénák voltunk.

A sportszerűség szellemében, a tó 2013-as rekordfogásai itt:

Végülis mindegy, tök jó volt kipróbálni ezt a tavat, de többet vélhetően nem megyünk, találtunk azóta számunkra jobbat.

Egy gondolat “Ismét jót kártyáztunk” bejegyzéshez

Végre a Rómain « Akváriumi horgász said:
    2015-02-25 - 18:21

[…] olvastad a korábbi bejegyzéseket, akkor ismerős lehet a Római-tó. Igen, ez az a tó, ahová már indultunk horgászni, de nem sikerült! […]